7 napos burgonya-diéta Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 
Írta: O.E.   
2013. január 02. szerda, 00:00

A burgonya-diétát elsősorban emésztési problémákra ajánlott, noha méregtelenítésre és fogyókúrázásra is kitűnően alkalmas, és még csak nem is kell éheznünk mellette.


alt

Régóta tudjuk, hogy a burgonya "gyógyír a gyomornak és a beleknek", főként vírusos hasmenés, gyomorrontás vagy más emésztési gondokkal összefüggő betegségek esetén, ám a burgonya nagyszerű fogyókúrás eszköz is. Finom, kellemes telítettség-érzést nyújt egész napra, és roppant egészséges: kiüríti a szervezetben felhalmozódott méreganyagokat, megszünteti a felesleges vizesedést, elmulasztja az ödémákat. Hatására javul az emésztésünk, a keringésünk, frissebbnek, energikusabbnak érezzük magunkat a kúra végén. A kúra néhány hónap szünettel akármikor megismételhető.

Fontos tudnivalók

A burgonya-diéta 7 napos, ám akkor is hatékony, ha csak néhány napot csinálunk belőle végig. A kúra alatt nagyon sok (3 liter)  folyadékot fogyasszunk, és lehetőleg minimális (tengeri) sót használjunk. Délelőttönként ehetünk egy kis gyümölcsöt: különösen jó a frissen facsart grapefruitlé. A burgonya mellett friss zöldségeket, salátákat minden nap ehetünk - ezeket ízesítsük egy kis citromlével és olíva olajjal (esetleg kefirrel), valamint sómentes fűszerekkel. Az alkoholt kerüljük ezekben a napokban, majd a kúra végeztével, ha visszaálltunk a "normális" étkezésre, megünnepelhetjük sikerünket egy pohárka finom borral.

S hogy miért éppen a burgonya? Mert rosttartalma miatt egészséges és laktató. Sok fontos ásványi anyagot, vitamint, és nélkülözhetetlen enzimeket tartalmaz.

Reggeli

kevés pirított rozs vagy glyx kenyér
sovány túró kevés kefirrel (pirospaprikával, fokhagymával)
kígyó uborka

Tízórai

1 tetszőleges (maroknyi) gyümölcs

Ebéd

1. nap: héjában sült burgonya, kevés vajjal és zöld salátával
2. nap: burgonyapüré paradicsompürével vagy salátával, kevés vajjal
3. nap: petrezselymes burgonya párolt zöldségekkel, kevés vajjal
4. nap: burgonyasaláta, kevés vajjal
5. nap: burgonyaleves, párolt zöldségek, kevés vaj
6. nap: burgonyás lecsó (paprika, paradicsom, hagyma, burgonya)
7. nap: héjában (tepsiben, kevés vajjal megkenve) sült burgonya zöld salátával

Vacsora

1. nap: kis csésze burgonyaleves, kevés vaj
2. nap: héjában sült burgonya, párolt zöldségek, kevés vaj
3. nap: burgonyapüré, zöld saláta, kevés vaj
4. nap: héjában sült burgonya, paradicsom saláta, kevés vaj
5. nap: főtt burgonya, retek, kevés vaj
6. nap: burgonyapüré, vegyes saláta, kevés vaj
7. nap: burgonyaleves, újhagyma, 2 szelet rozskenyér kevés vajjal

Mozgás

A fogyás mellett a szervezetünknek szüksége van arra, hogy minden nap átmozgassuk. Végezzünk napi 30 perc kardio mozgást; biciklizzünk, tornázzunk, vagy sétáljunk minden este egy órát! Jobban fogunk tőle aludni, és a fogyás ütemének is jót tesz, ha rásegítünk egy kis zsírégetéssel.

Energia-felhasználási kalkulátor >>>

BMI kalkulátor >>>

GI és kalória táblázat >>>

Napi energiaszükséglet kalkulátor >>>

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.