Honda Civic 2012 1,8 Sport teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. április 24. kedd, 12:53

A felnőtt sportoló

A mostanában megjelent új Honda Civicről sok tesztben láttam, olvastam, hallottam: „jó, jó, de nem elég sportos, nem elég ez, nem elég az….” mondták, a róla savanyúan nyilatkozó szakújságírók.

Én másként gondolom. Meg kell értenünk, idővel nem csak mi, de a technika, a Honda és maga a Civic is változik, jó esetben fejlődik. A mai autókban kár egykori gimnazista-korunk ikonjait keresni. Megváltoztak azóta a lehetőségek, az igények, maga a világ is. Elmehetünk még ma is disco-ba, csak már senki nem lesz ott a régi haverok, és az akkori nők közül, sőt a parkolóban sem lesz, egy akkori Civic sem.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Olyan ez, mint amikor egy sportoló felnő, s átlép ifiből a felnőtt korosztályba. Akkoriban elég volt, ha éretlen tinik kályhacsövet pakoltak az autójuk alá, elnevezték sport-kipufogónak, s ettől királynak érezhették magukat. Manapság sokkal menőbb, bankok, irodaházak, gazdag cégek parkolóiban állni napközben, s estére a gazdag kertváros egy szép háza elé hazagördülni. Na, ez a király! A Hondánál az új Civic-kel nagyon ráéreztek erre. Nagy erőket mozgósítottak az autó felnőtté tételére, jól tették, mert sikerült!

Átvételkor az első meglepetés a csomagtér kinyitásakor ért. Jóval nagyobb üreg tátongott az ötödik ajtó alatt, mint azt a kocsi külső méretei alapján feltételeztem. Családi utazásokra is elég lehet. Ámulatomból még fel sem ocsúdva, felnyitottam a csomagtér padlóját is. Újabb óriási üreg vigyorgott rám. Ez az első olyan padló alatti rekesz, ami teljesen benyelte a fotós táskámat. Nagyobb dzsipek padló alatti rekeszéből is mindig kilógott a teteje. Az igazsághoz hozzá tartozik, ez itt a pótkerék helye lenne. A tesztautóhoz defektjavító-maszat járt csupán, de a Honda mentségére szolgáljon, más gyártókkal szemben (akik egyáltalán nem adnak pótkereket), hogy itt a vásárló szabadon dönthet: rendel egy pótkereket a nagyobb mobilitás érdekében, vagy lemond a teljes szabadságról, néhány plusz liter érdekében.

Előbbre lépvén, feltárult az utastér is. Széltében és hosszában is tágas. A fejtér nekem szűkös, de ez nem baj, szerintem az autóvásárlók 90%-a alacsonyabb, mint én. Ez pedig egy lapos autó. Az anyagválaszték egyedi, az üléskárpit és az ajtóborítás is a plüss és a bársony közti érdekes átmenet. Mondhatni luxus hangulatot teremt az autóban. A legjobban a kormány tetszett, szép, és tenyérbe simuló. Külön rekeszt találtam az okostelefonom számára.

Dim lights Embed Embed this video on your site

A pesti oldalon kaptam meg a tesztautót, volt módom villamossíneken, macskaköveken is áthajtani vele. Lélegzetelállító. Pont, mint egy luxus limuzinban. A kis Civic átsiklott mindenen. Tette mindezt a képen látható alacsony oldalfalú téligumijain. Ez igen! A Hondánál briliáns futóművet tettek az autó alá. Maga a szerkezet nem túl bonyolult, viszont masszív és kidolgozott. Némi megszokást igényel, a nagyautókét is felülmúló nagy fordulókör.

A menetkomfort a jó futóműn túl, jelentősen függ a beszűrődő zajoktól is. A Civicbe nem sok jut be, nagyon csendes az autó. Városban, autópályán egyaránt. A Honda mérnökei jártak fizika órára, és biztosan hallgattak járműáramlástant is. Pontosan tudják, a kesze-kusza légörvények zajt keltenek és a fogyasztást is növelik. Sőt, a kályhacső-sportkipufogós tuninggurukkal szemben azt is tudják, az igazi ellenállás nem a homlokfelületen, hanem a járművek alatt és mögött keletkezik. Ezért leburkolták a kocsi alját (nem összetévesztendő a tesztautóra ragasztott kevlár utánzatú toldatokkal)

és szobrot csináltak a hátsó lámpákból. Ezek jelentősen megváltoztatják a kocsi mögötti leválás nagyságát, kedvezően hatnak a zajokra és a fogyasztásra is.

A hátsó lámpák részben LED-esek (helyzetjelző és fék) a tolató és az érdemtelenül pöttöm index pedig hagyományos izzószálas. Érdekes megoldás a hátsó lámpákat szárnyként összekötő, a hátsó ablakot megfelező harmadik féklámpa, egy bordázott plexirúd fut benne végig, amit két erős LED világít meg a végein. Az autó feneke design-díjas lehet!

A Civic pofája is izgalmas, noha az ékforma szerintem önmagában unalmas. Biztos így vélekedtek a tervezők is, és feldobták egy fekete maszkolással. Engem egy borostás, rajzfilm-banditára emlékeztet így az autó.

Mókás, egyedi és semmiképp sem unalmas. A Honda saját, csillogó felületű index izzókat árusít a Civic-hez, így az első lámpa teljesen egységes külsővel bír, nem töri meg a szokásos borostyán sárga derengés.

Működés közben persze sárgán világítanak az indexizzók. Külön dicséret jár a LED-es nappali menetjelzők alkalmazásáért. Így biztosított, menet közben valami mindig világít elöl. A kevlár utánzatú légterelők elöl mint bajusz, oldalt mint küszöbtoldat, hátul pedig mint diffúzor-utánzat parádéznak. Hasznuk közúti autón vitatott, plusz költséget jelent a beszerzésük, járdázás után pedig újra pótolhatjuk a sérült darabot. Az összképet viszont sportosabbá teszik.

A kilátás a lapos autókhoz mérten elfogadható. Az „A” oszlop, még mindig sokat takar, bár az elődhöz képest a oldalablakot jelentősen átdolgozták. Ez építési sajátosság. A külső tükrök dicséretesek, szinte holttér-mentesen mutatják a mellettünk haladókat.

Az autó szíve nagyon is a helyén van. Sportos. Nagyon jó erővel mozgatja a kis Hondát. Abban biztos voltam, pörgetve röpíteni fogja a kis kasztnit, ami meglepett, japán benzinmotortól szokatlanul nyomatékos alacsonyabb fordulatszám tartományokban is. Kellemesen autózható városi gurigázós üzemmódban is, Méltóságteljesen gördíthetjük be luxusirodánk parkolójába. Csendben, úriasan. Dízelmotorral akár flottaautó is válhat belőle, megbízhatóbb, mint sok európai konkurense.

Az elődmodellt a marketing-gépezet egy szamuráj karddal reklámozta. Azt írták, „japán acél” (–ami Angliában készült-). Tesztautónk átvételekor a szalonban még ácsorgott egy elődmodell, kíváncsiságból belepattantam. A lámpa-hasonlaton túl, új értelmet nyert a szamuráj kard. Aki meglátta azt a kopogós műszerfalat, joggal akart harakirit elkövetni. Szörnyű volt! Az új modell rengeteget javult ezen a téren, otthonos lett a belvilága. A műszerfal osztása megmaradt. Az alapgondolat érthető, az egyre kisebbé és vaskosabbá váló kormányok mögé minek bezsúfolni mindent? Ez eddig jó.

A Civicben a kormány mögé került műszerek szépek, nagyon tiszták és jól olvashatók. A fönt elhelyezett digitális sebességmérő utálatos (a digitális kijelző leolvasása steril érzés, nem utal úgy a sebességre, mint például egy mutató emelkedése a hagyományos órákban), a szemünk sarkából rápillantva, még nem tudhatjuk, mennyivel megyünk –persze jóval olcsóbbak, mint hagyományos analóg társaik-.

A mellé biggyesztett kék útszél imitáció pedig a legzavaróbb, funkció nélküli design-szülemény, amit valaha autóban láttam. A középső, a menü számára fenntartott kijelző, egy kissé bonyolult menürendszer megjelenítésére szolgál. Színe szűk határok között változtatható. Mivel sem a sebességmérő, sem pedig a fordulatszám-mérő színére nincs hatással, haszna megkérdőjelezhető. Az útszél nagy kéksége sajnos állandó, sem kikapcsolni, sem pedig megváltoztatni nem sikerült. Az ízlés az egy dolog, itt ennél messze többről van szó. A formatervezés oltárán jópár tervezőmérnököt elégethettek, hogy a jelenlegi kialakítás diadalmaskodhasson. A fonákja este mutatkozik meg. Városban hajtva, még csak szédelgést éreztem, majd amikor kihajtottam az 1-es főútra (Budapest-Bécs), és a közvilágítás hátramaradt, megtámadtak az UFO-k. A nagy kékség beköltözött a látóterem közepébe.

A sebességmérő az ominózus kék padkával és a központi kijelző olyan erővel világítják meg az egy szinttel lejjebb trónoló fordulatszám-mérő árnyékolóját, hogy az káprázatos kékségbe borítja az előttünk sötéten tátongó országutat. A jelenség a head-up display-hez hasonló, azzal a különbséggel, hogy ott a látómező szélére kerülnek az emberi szem számára értelmezhető alakzatok. Itt, a mi esetünkben a kékes csillogás a szélvédő előtt néhány centivel táncol. A szélvédő a tükör szerepét tölti be, és pontosan annyival maga előtt láttatja a kékséget, amennyi a tényleges távolság a szélvédő és a kijelzők között. A szem így képtelen fókuszálni, a kékség, mint egy paplan elfedi a távolt. Vezetés közben hasznos, ha látunk. Minél messzebb, annál jobb. Annyira zavart a dolog, hogy utamat megszakítva az első parkolóban elkészítettem ezt a képet, majd hazatértem.

A kritika önmagában nem sokat ér. Filozófiánk szerint akkor érdemes gyakorolni, ha a megoldást is vázoljuk. Mivel az autó nagyon komoly, legalább egy kategóriával magasabb utazási élményt nyújt, mint amiben tényleg játszik, fontos, hogy akik már megvették, vagy akik a vételét fontolgatják, tényleg maradéktalanul örülhessenek új járgányuknak. A Decens a tulajok és a leendő tulajok mellé áll, azzal, hogy ötletet ad nekik és a Hondának is. Nyilván a műszerfal geometriáját megváltoztatni így a modellciklus elején nem sok értelme lenne. A Honda, ahogy a kesztyűtartót tudta flokkolni, visszahívhatná a már eladott Civic-eket, hogy az árnyékoló elemet flokkolják. A tulajok addig is, egy roppant egyszerű módon kizárhatják ezt a veszélyes és zavaró jelenséget. Egy egyszerű, mezei fekete pólót kell maguknál hordani a kocsiban, s ha rájuk esteledik, dobják fel a műszerfal tükröződő részére. Az alábbi video bemutatja ötletünk hatékonyságát és a jelenség megszűnését. A világ mindig az egyszerű dolgoktól válik jobbá.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Ez a Civic, sokat fejlődött, tényleg felnőtt. Joggal válhat cégparkolók díszévé is, a tudás mögötte van!

Tesztautónkat köszönjük a Honda Royal Motor Kft-nek

video: Nagy Gábor

foto: Aszódi Ádám

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Bukovics László  - Honda Civic 2012 Teszik!? Nagyon is!   |2012-05-09 16:43:10
Lehet, hogy elfogultként írom soraim. Volt szerencsém 4 és fél évig az előző szériát használni. Minden előnyével és pici hátrányával is. (karcolódó zongoralakk műszerpult)De ezt megoldották később, más anyagra, felületre módosították egy frissítés során. Engem ez az egy apróság zavart. Az autó remek volt.
Nézzük az új 2012-es Civic-et. Volt szerencsém tesztvezetésen kipróbálni, megnézni, tapasztalni a különbséget. Minden lényeges dolgot készségesen megmutattak, megbeszéltünk., összehasonlítottunk az értékesítővel. (Duna Autóház) Kellően hosszú tesztút után, nagyon jó benyomásokkal szálltam ki az autóból. Nagyon tetszett, hogy minden olyan funkciót megtartottak mami jó volt az előd modellben és finomítottak is rajta. Szerelmes voltam az elődbe, de most már új szerelmem van... ha lehet ezt mondani egy autóra...
Minden a mai kornak megfelelő. Minden praktikus, és funkcionális, és minőségi, és szép az anyagokat használtak. ( csomagtér mérete, variálhatósága, hátsó üléssor praktikus "hajtogathatósága"). Nem mellékesen említem a műszaki tartalmat. Mindig is élenjáró volt a Honda a sportos autók gyártásában. Most sem hazudtolta meg magát. Akár a motorikusan, akár a biztonsági felszereltséget nézzük. Nagyon tetszett a tolató kamera, ami alapfelszereltség része. (más márkáknál drága opció)A sport változat nagyon jó felszereltségű, hiányoltam az ülésfűtést, de lehet pótolni ezt a hiányt, tudnak tenni bele a szervizben. Az autó nem lett drága, mert 2006-ban is megkaptam 4.9 mill. Ft-ért, és most is meg kapom szinte ennyiért, 5,045 mil. Ft-ért. Szerintem sokkal jobb és magasabb színvonalú, minőségibb autót kap az ember. Hogy kinek tetszik és kinek nem, akinek az előző modell nem tetszett annak ez sem fog. Nekem nagyon tetszik az új forma is és a műszaki tartalom is, mert a lemezek alá is kell néha nézni. A külcsín és a belbecs együtt ér valamit. Itt nagyon is sokat ér. Nem csak az árát az értékét is meg kell és meg lehet látni benne...

Üdvözlettel! Bukovics László

ui: valószínűleg megveszem ezt az autót.
Aszódi Ádám  - Válasz Bukovics László úrnak   |2012-05-09 22:24:36
Tisztelt Bukovics úr!
Az autó márcsak ilyen, elfogulttá teszi az embert! Ez pedig egy kifejezetten jó autó, úgyhogy egészen bátran lehet elfogult! Amennyiben abban a szerencsében lesz része, hogy vesz egy ilyet, jó szívvel javaslom, vegye pótkerékkel:http://www.decens.hu/vissza-a-potkereket-minden-autoba.html
Sok örömet kívánok hozzá!
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2010.10.15.
Kép

Alig múlt húsz éves, nevét mégis az egész világ ismeri, és több rajongót tudhat maga mögött, mint a régi idők felpolcolt mellű,...   Tovább »
2014.02.20.
Kép

Kurt Cobain, a punk rock valaha élt legnagyobb királya 47 éves lenne, ha 27 éves korában nem dördül el az a végzetes puskalövés, amely...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

Jacob Blacket mindenki kedveli: a nők a kisfiús mosolya, a férfiak pedig a kőkemény munkával elért izomzata miatt. Az ifjú színész nagyon...   Tovább »
2010.10.06.
Kép

Heidi Klum újra is újra bebizonyítja a világnak, hogy a modellkarrier összeegyeztethető az anyasággal. Sőt, a Victoria Secret legszebb...   Tovább »
2010.10.06.
Kép

Simon Bakerrel hetente találkozhatunk a képernyőn. De vigyázat! A mentalista természetfeletti tulajdonságokkal rendelkezik! Nem mindegy ...   Tovább »