Hyundai ix35 1,6i Style teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. május 09. hétfő, 11:42

Kicsi szívben nagy erő lakozik. A Hyundai ix35-ről fronthajtással, már tudjuk, hogy jó autó.




Remek a háttere is, az importőr komoly garanciális feltételeket ad, extra visszavásárlási védelemmel. Mindez kiderül korábbi tesztünkből, ahol a tesztalanyt a legkisebb dízelmotor hajtotta. Mostani tesztünk vendége, még ennél is érdekesebb, ugyanis a belépő benzines mozgatja.

Tesztünkben így nem az ix35 kvalitásait kutatjuk, hanem a kicsi szívét fogjuk vallatóra. Megvizsgáljuk, mennyire életrevaló a közepes méretű kasztni párosa a legkisebb benzinmotorral. Kik lehetnek a vetélytársai, és milyen életformához passzol maradéktalanul? Megéri-e az árát? Okozhat-e csalódást?

Lássuk!


Az autóról eddig is tudtuk, gyönyörű. Tesztautónk metál-fekete színe, egyszerűen parádéssá teszi kinézetét. Mennyit számít a szín! Ami khakiben túrázós és „kisszájú”, az feketében elegáns és vagány. A króm díszek, bár diszkrétek, a kontraszt miatt mégis kiugranak.


Aki ilyen autó vásárlását fontolgatja, mindenképp nézze meg élőben, több színben is! A szép formázású kasztni színenként más-más karaktert mutat. Khakiben fiatalos, unisex; feketében elegáns és csibészes; metál-kékben gyönyörű, fehérben hatalmas; és bármily meglepő is, metál-barnában elegáns és vagány is egyszerre a kocsi. Tessék választani!

Visszatérve az alapkérdéshez, nézzük a motorját! A Hyundai nagyon büszke új-fejlesztésű 1,6 literes benzinmotorjára. A puszta számok kecsegtetőek, 99kW, azaz 135LE és 164Nm-es forgatónyomaték hív minket kalandra.


A próba meglepetést okoz, a kis motor már alsó fordulatszám-tartományban is használható. Nem azt mondom, hogy hátba vág, de különösebb erőlködés nélkül gyorsítja a méretes testet kétezres főtengelyfordulattól. Az igazi ereje természetesen, mint az egy derék 16 szelepes motortól elvárható, négyezres fordulat fölött jelenik meg.



Vigyázni is kell vele, mert az ember örömmel pörgeti, hogy élvezhesse az erőt, s mivel robbanékony, könnyen a sebességhatárok fölött találhatjuk vele magunkat. Kettesben simán kimegy kilencvenig, s ekkor szúrva a hármast, az élvezet garantált legalább százharmincig! Ez tipikusan az autópálya felhajtók ideális vadászává teszi az ix35-öt.

Folyamatos haladáskor sem vall szégyent, az autópálya belső sávjában cirkálva 130km/h sebességnél hatodik fokozatban 3.600-at fordul a főtengely percenként. A fedélzeti számítógép ekkor kilenc literes átlagfogyasztást jósol.


Országúton még jobb a helyzet, 90km/h sebességgel hajtva a főtengely csupán 3.000-et fordul hatodikban, s a fogyasztás csupán 7,5 liter körüli. Városban, negyedik fokozatban is haladhatunk szabályosan, 2.000-es fordulatszám mellett.


Az autó jó partner a sportos, pörgős vezetéshez, de a nyugodt cirkálást is támogatja. Kipróbáltuk négy személlyel is, vidáman vitte a terhet. A Hyundai büszkesége a kis motorra, tesztünk alapján megalapozott.


További örömöt okozott, a korábban tesztelt dízel kormányához képesti kisebb holtjáték. Így már egész jó az elektromos szervo. Tekergetni nagyon könnyű, az örömteli kanyarvételben pedig, a remek futómű is partner. A 225/60R17 méretű gumiabroncsok meglepően jól elnyelik az útegyenetlenségeket, kanyarban pedig kellő oldaltartást biztosítanak a precíz irányításhoz.


Mivel pontosan tudjuk, az autó nem terepjáró, ezért képességeit szerényebb körülmények közt vizsgáltuk. A fent leírtak alapján, közúton kiválóan teljesít. A magas építésmód azért csak kicsalja az embert a természetbe. Nem tettünk mást, mint megcéloztunk egy hétvégi házakkal teli hegyet, néhány komolyabb emelkedővel és vallatóra fogtuk az autó segédberendezéseit.


A hill-holder elnevezésű visszagurulás gátló lényegében jól teszi a dolgát enyhébb emelkedők esetében. Az autót meredekebb lejtőn is megtartja, viszont a kuplung pedál mozdítására azonnal old, ami erős emelkedőnél visszagurulást eredményez, hiszen a kuplung teljes kinyomásától számítva az érdemi fogásig még néhány centi hátra van! Ilyen esetben hasznosabb a kézifékkel és a gázzal játszva elindítani az autót.


A visszagurulás gátló csak pár másodpercre fogja meg az autót, ha valaki erről megfeledkezik, az automatikus oldáskor meglepetés érheti. Az elindulás a 11°-os, azaz 24%-os emelkedőnél gyerekjáték. Komolyabb emelkedőn 20°-os dőlésszögnél már kicsit komplikáltabb. Érzésre, a bekapcsolt ESP, azaz menetstabilizáló mellett lassabb, bizonytalanabb, és az operatőr visszajelzései szerint büdösebb is. A rendszer, csúszó kuplung mellett folyamatosan játszik a fékekkel, ezzel nem csak a kerekek kipörgését csökkenti, de a gyorsulást és a fordulatszám növekedést is lassítja. Alacsony fordulatnál főleg benzinmotor esetében kevés az erő az emelkedőn feljutáshoz, ezért a sofőr kénytelen a kuplung csúsztatása mellett magasabban tartani a fordulatszámot. Kikapcsolt ESP esetében érzésre a feljutás sokkal könnyebb, bár a videót visszanézve tisztán megállapítható, a hajtott kerekek a poros emelkedőn jobban kipörögnek. Ilyenkor persze a kuplung alig csúszik, a fékek pedig egyáltalán nem kopnak.

Dim lights Embed Embed this video on your site

A lejtmenet-vezérlőt is vallatóra fogtuk. Szerepe, komolyabb lejtőkön legurulva, az autót fékezve, állandó sebesség tartása, hogy a sofőr figyelme csak a kormányzásra összpontosulhasson. Mindkét teszt-lejtőnkön dőlésszögtől függetlenül ez a sebesség 18km/h volt, amit bár kissé gyorsnak éreztünk, dicséretes a dőlésszögtől független állandó érték.

A valós használat közben ezen kiegészítőknek inkább garázs fel és lehajtóknál fogják hasznát venni a tulajok, mintsem a Gellért szobor alatt a sziklafalon fölfelé. Ennek tudatában elmondható, az autó jól teljesít, teljes mértékben alkalmas arra, amire szánták.


Szilárd burkolatú utakon személyautósan viszi utasait, az épített utakat hátra hagyva, pedig képes bakhátakon, enyhébb emelkedőkön át a telekre, a peca-tóhoz, vagy a szőlőbe kivinni utasait.

Végre, egy megfizethető áru, többcélú autó.

A fronthajtás miatt hóban és csúszós körülmények között ne várjunk tőle csodát, az autó esetlen lesz. Ezért különösképp figyeljük az időjárást a szabadban, hiszen, ahol odafelé úton száraz körülmények közt vidáman legurultunk vele, ott visszafelé eső, vagy reggeli harmat esetén, már koránt sem biztos, hogy ilyen vidám lesz fölfelé. Persze ez igaz a 4x4-esekre is.


Tesztünk tapasztalatait összegezve, elmondhatjuk, aki tisztában van az 1,6-os, tizenhat szelepes motor karakterisztikájával és elfogadja, a fronthajtással járó sajátosságokat, az teljes mértékben elégedett lehet az autóval. Hiába a közepes méretű test, a motor remekül mozgatja az ix35-öt!

Közvetlen konkurenseinek tábora a fronthajtásos szabadidő autókból áll, itt nagyon könnyű a helyzete, ugyanis mindközül a legtágasabb belsőt kínálja, már-már luxus érzetű komforttal és kezes viselkedéssel. Szépségével sem sokan vetekedhetnek, amelyik társára külsőre nagyon hasonlít, attól annyira eltér belsőben –előnyére-, hogy nincs igazán értelme egy lapon említeni őket.


Közvetett konkurensei a közép és alsó-közép kategória klasszikusan családi harcos példányai, ötajtós és kombi formával. Csak a tulajdonosokon múlik, ki mernek-e lépni az előítéletek árnyékából, és szakítva a terjengő téveszmékkel, el merik-e hinni, hogy az 1,6-os ix35 hasonló áron fenntartható, mint jelenlegi átlagos autójuk. Esetünkben, kifejezetten igaz, aki mer, az nyer. Ötmillió „alatt” hozzájuthatunk, egy jó motorral szerelt, teljes biztonsági arzenált felvonultató, magas felszereltségű, az autópályán is jól teljesítő csinos autóhoz.

Kortól függetlenül, bárki remek útitársra lelhet benne, aki szeret magasan ülni, kényelemben utazni, bátran parkolni, mondjuk ki, logikusan dönteni!


Bátran használhatjuk városok közti utazásra, akár külföldi viszonylatban is. Futóműve győzi a hazai utak kínálta kihívásokat. Megállja a helyét a földutakon is lovardák, golfpályák, vitorlázó tavak, hétvégi házak, kis birtokok és hegyi menedékházak felé menet is.

Az átlagember szabadidejét kiválóan szolgálhatja. Igáslónak viszont ne nézzük, nem lehet munkaeszköz a felázott szántóföldön a vihar által leszakított kábelek kijavításában, komolyabb vontatmány húzásában, de valószínűleg a hegyi mentők sem az első kerekes verzió mellett teszik le a voksukat.


Aki pedig gazdasági szempontok alapján dönt csupán autóvásárláskor, annak is bátran ajánlható, hisz’ nagyon megéri az árát. Sokat nyújt, s cserébe keveset kér. Látogassuk vele az előírt ütem szerint a szervizt, itassuk visszafogott szomja szerint és tartsuk tisztán. Cserébe, szinte mindenhová elvisz, biztonságban, csendben, pontosan. Mit akarhatunk még egy autótól?

Tesztautónkat köszönjük az Auto Bincknek!

Fotó: Aszódi Ádám

Videó: Nagy Gábor

Kia Sportage 1,7 crdi LX teszt >>>

Hyundai ix20 1.4i Life AC teszt >>>

Hyundai ix35 1,7 crdi 2WD Style teszt >>>

Kia Sorento 2.0 crdi 4X4 EX Prémium teszt >>>

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
mityu  - videó   |2011-05-10 08:21:38
Érdekes,hasznos információkat kaptam a cikkből és a videóból is.
Várom a további teszteket.
Zsabó   |2011-05-11 12:04:26
Nagyon jónak tartom az autók ilyen részletes tesztelését!Külön előnye, hogy a gyakorlatban is bemutatja a legelőnyösebb tulajdonságát az esetleges új családtagnak
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2012.06.27.
Kép

Nyáron ünnepli a 77. születésnapját Donald Sutherland, akit a nagyközönség annak idején A Piszkos tizenkettő, majd a Kelly hősei című ...   Tovább »
2012.02.24.
Kép

Ki ne emlékezne a copfos kislányra az E. T.-ből? Az anyai részről félig magyar Drew hétévesen lett sztár, de színészi pályafutását...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

A nagy sikerű Harry Potter könyvek írójáról valószínűleg azok is tudják, kicsoda, akik soha egyetlen sort sem olvastak a műveiből. J. K....   Tovább »
2012.05.06.
Kép

Paul Wesley egy csapásra vált világsztárrá a Vámpírnaplók szédületes sikerének köszönhetően. Mára lányok, asszonyok milliói követik...   Tovább »
2012.03.06.
Kép

A múmia sztárja is – mint annyian a filmszakmában – magyar felmenőkkel dicsekedhet. Édesanyja osztrák pszichológus, édesapja pedig magyar...   Tovább »