Hyundai ix35 1,7crdi Comfort és Kia Sportage 1,7crdi LX P1 P2 összehasonlító teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. március 19. hétfő, 00:00

Végre elérkezett az idő, s a városi SUV kategória két díszpéldányát egyszerre üdvözölhettük szerkesztőségünkben. Mindkét autót teszteltük már külön-külön, mindkettőről kiderült korábban, remekbe szabott darabok, igazi éllovasok, ha úgy tetszik, úttörők.

Most egymás mellett, test-test elleni küzdelemben az eddig már feltárt rengeteg jó tulajdonságon átlendülve, a két modell közti különbséget kerestük, hogy élesen lássuk, melyiket mikor, és kinek éri meg jobban, megvásárolni.

Nevében más gyártó, más piaci cél. A két autót tudatosan választották el egymástól ennyire. A Kia a sportosabb, míg a Hyundai az elegánsabb vonalat képviseli. Összehasonlításunkat némiképp nehezíti, a két autó motorikusan és hajtásra egyezik, felszereltségükben és árukban azonban eltérés mutatkozik. A választható felszereltségek importőrönként eltérő politikáról árulkodnak. A Hyundai négy felszereltségi szintet kínál, egyenként választható extrákkal. A Kia csak három felszereltségi szinttel képviselteti magát a magyar piacon, cserébe néhány csomag is választható hozzá az egyenkénti listán kívül. A nálunk járt tesztautók az olcsóbbak közül valók, A Hyundai, alulról a második Comfort szinttel képviselteti magát, a Kia pedig a belépő szinttel, kiegészítve P1 és P2 csomagokkal. Áruk is eltérő, a tesztelt Kia Sportage 6.179.000-Forintos, a Hyundai ix35 pedig 6.730.000 Forintos listaáron kelletik magukat. Az összehasonlíthatóság kedvéért mindkét modell árába beleszámoltuk a metálfényt. Aki vásárláson töri a fejét, számítson rá, óriási most a kereslet ezekre az autókra, eladó használt még nincs belőlük, ezért kis kedvezményt lehet csak kicsikarni a kereskedőkből. Már a két modell vételára is sugallja a tartalom béli különbséget. A kérdés csak az, az 551.000 Forintos felár reális-e a többlet tartalomért. Hamarosan kiderül!

Az autók külsejénél kezdve vizsgálódásunkat, megállapíthatjuk, noha kétpetéjű ikrekként futnak a köztudatban, s a Hyundai-Kia konszernt tekinthetjük anyjuknak, az apa esetében viszont –biológiai nonszensz-, de nincs egyezés! A Sportage-t egy fiatal olasz torreádor nemzette, akinek mindennél fontosabb a magamutogatás és a külcsín, míg az ix 35 egy látszatra visszahúzódóbb, ugyanakkor nagyon is erőteljes angol lordtól származhat.

A Sportage szélesebb terpeszben állva, erőtől feszülő lemezdomborulatokkal üvölti szomszédjaink tudatába, megérkeztem, én vagyok az autó! Ifjú titán karakterét erősítik a markáns lemez homorulatok -és domborulatok végig az oldalán és motorház tetején.

Az összképre púpos lapáttal tesz rá az oldalán és a sárvédő íveken is végighúzott fekete műanyag koptató dekor. Már-már túlzás a hátsó és az oldalablakok „kilapítása”, hisz’ ez nem egy roadster! Marcona lámpái, hegyes tükrei, mind-mind a nyomulást hangsúlyozzák. Megjelenése vonzza a tekintetet.

Mivel a tesztben szereplő Sportage metál-barna színe nem tartozik a leghivalkodóbbak közé, kerítettem egy, a Sportage külső személyiségét leginkább kifejező fényképet, az én tetszésemet is kivívó metál-narancs színről. Kívülről csillagos ötös!



Az ix 35 modern, íves, lágy formái diszkrétebbek. Szép rajta minden részlet, pontosan állnak a helyükön az alkatrészek, nyugalmat, harmóniát, egységet sugároznak. Hiába, az angol lordok sosem arról voltak híresek, hogy társaságban hangosan üvöltözniük kéne, hogy észrevegyék őket. Épp ellenkezőleg, a háttérből figyelve, néha halkan közbeszólnak, szavaik viszont olyan súllyal bírnak, hogy egyből a központba kerülnek. Ezt az autót az eleganciára hegyezték ki.

Fehér színe picit nagyobbnak láttatja valós méreteinél, s néhány lemezhajlatot kevésbé emel ki, mintha metál lenne. Ezért fényképezni is nehezebb, főleg a sötétebb és metál-fényű Sportage mellett erős a kontraszt. Az utcán sorra megnézik, korra, nemre tekintet nélkül forognak utána a fejek. A Sportage mellé parkolva, viszont jelentéktelenebbnek hat annál, ezért a külső osztályzat az ix 35 esetében egy erős négyes.

A belsőt vizsgálva változik a felállás. Az ix 35 esetében finomabb anyagokkal találkozunk, -bőr ajtóbetétek és könyöklők, bőr kormány, ránézésre puhább műszerfal- játékosabb formákat láthatunk, több belső színből is választhatunk, sőt diszkrét, vékony ezüst dekorból is találunk bent.

Ezek a lehelet vékony jelzések talán a szélső légbeömlők körül a legszebbek-. Noha sokan szidják a kék műszerfalvilágítást, szerintem ez a fehérbe hajló verzió teljesen rendben van.

Az órák kialakításánál sokat adtak a látványra, nagyon érdekes az órák közepében lebegő kisebb digitális kijelzők alkalmazása. Mindemellett a jól leolvashatóság is megmaradt. Az ix 35 belseje teljes harmóniában van külsejével, azzal szoros egységet alkot. Az ember először beülve is ezt várja a külső alapján. Az ix35 belső tere megérdemelten kap csillagos ötöst.


A Sportage belseje egészen meglepő. Egyszerű, mondhatni unalmas formák fogadják a beülőt. Sehol egy dekor, sehol a külsőre jellemző fantázia. A design kimerül a „tigrisorr motívum” magyarázatra szoruló erőltetésében.

A kormány nem bőr, csupán poliuretán, az ajtóbetétek és a könyöklő is műanyagok, a manuális klíma is egészen sterilre, érzelemmentesre sikeredett.


Dicséretet talán az órák tárgyilagos megvilágítása érdemel. Összességében a Sportage belseje ellátja funkcióját, az autó használható vele, de ennyi, semmi több. A külsőhöz mérten ez üvöltő kontrasztot ad. Olyan ez, mint amikor a legszebb péksütemény szappan ízű, vagy egyszerűen csak íztelen. Félreértés ne essék, a Sportage remek autó, és a műszerfala is szebb sok más autóénál. Viszont a versenytárs ix 35-énél egyszerűbb, saját külsejénél pedig jóval unalmasabb. Egyszerűen, saját karakterével nincs összhangban. Osztályzata ezért négyes.

Az eddigi szubjektív értékelést kövesse most, egy, a száraz tényeket összefoglaló táblázat tesztünk alap célkitűzésének megfelelően csak a két autó közti különbségre vonatkozóan. A táblázat alatt a különbségek rövid értékelésével folytatjuk a sort.

Felszereltségi eltérések


Hyundai ix35 Comfort

Sportage LX P1,P2

16"-os alufelni 215/70R16 gumikkal

Nem

Igen

17"-es alufelni 225/60R17 gumikkal

Igen

Nem

pótkerék

Igen

Nem

emelő

Igen

Nem

kerékkulcs

Igen

Nem

Defekt javító

Nem

Igen

kanyarfényszóró

Nem

Igen

sötétített hátsó üvegek

Igen

Nem

első jégmentesítő az ablaktörlő alatt

Igen

Nem

Tetősín

Igen

Nem

Tolatóradar

Igen

Nem

Bőrkormány és váltógomb

Igen

Nem

első és hátsó ülésfűtés

Igen

Nem

hátsó térképolvasó

Igen

Nem

2 zónás digitális légkondicionáló

Igen

Nem

Hazakísérő fény

Nem

Igen

Műbőr ajtókárpit és könyöklő

Igen

Nem

Esőszenzor

Nem

Igen

Garancia

5év korlátozás nélkül

7év, vagy 150.000km

Tesztelt modellek ára metálfénnyel

6.730.000

6.179.000

Műszaki eltérések

Maximális nyomaték

260Nm 1250-2750 f/perc

255Nm 1800-2500 f/perc

Nyomtáv elöl [mm]

1591

1614

Nyomtáv hátul [mm]

1592

1615


Eltérő felni és gumiméret: fontos tisztáznunk, a kerekek átmérője azonos. A kisebb alufelni magasabb oldalfalú gumival párosul, így a kiegyenlítődés. Gyakorlatban, a magasabb gumival rendelkező Kia-kerék nagyobb komfortot biztosít, noha a Hyundai futómű és kerék párosa is remek, a Kia még rá tud dobni egy lapáttal.

Gazdasági szempontok alapján is van különbség, egy 16 colos átlag német alufelni nagyjából 5.000Ft-tal olcsóbb 17 colos társánál, hozzáadva a táblázatban szereplő gumiméretek 15.000Ft-os árkülönbségét, rögtön 20.000Ft-os kerekenkénti, s 80.000Ft-os autónkénti különbséget kapunk a Sportage javára. Téli kerékgarnitúra vásárlásakor ez jelentős különbség, persze a Hyundaira is felmegy az olcsóbb garnitúra. A két autó kerekei egymás között viszont nem cserélhetők szabadon az eltérő ET szám (sajtolási mélység) miatt! A Kia ET35 mm-es, míg a Hyundai ET48mm-es.

A pótkerék és emelő, továbbá defektjavító szerintem jelentős hatással bír az autónk mobilitására, a környezet szennyezésére, valamint a pénztárcánkra. A téma fontossága miatt, hatásait külön cikkben tárgyaljuk részletesen.

Most álljon itt csupán annyi, a Hyundai előnye itt jelentős. Főként azért, mert a Kiához egyik felszereltségi szinthez sem elérhető a pótkerék.


Szerencsére a helye ott van a csomagtérben, így az előrelátó Sportage tulaj maga gondoskodhat pótkerék –adott esetben a váltószezon kerekének- csomagtartóban hordásáról. Persze emellett emelőre is szüksége van. A biztonsági kockázat és a pontos illeszkedés miatt ragaszkodjunk a gyári emelőhöz. Az ára sajnos borsos, vigasztalja a Sportage tulajokat, hogy ezzel a kiadással sokat tesznek mobilitásuk megőrzéséért.

A kanyarfényszóró este, rosszul kivilágított területeken jut szerephez. Feladata, a rosszul belátható kanyarokba, útkereszteződésekbe bevilágítani, láttatva ezzel az ott álló autót, gyalogost, esetleg sötéten ásítozó árkot. A biztonságra gyakorolt hatása jelentős.

Általános működési elve szerint felkapcsolt tompított fény mellett, a kormány bizonyos szögben történő elfordítása esetén pár másodpercre bekapcsol. A Sportage-ben máshogy oldották meg, a tompított fény mellett nem a szögelforduláshoz, hanem az index működéséhez kötötték. Ennek a primitív megoldásnak csupán annyi a hátránya, ha kanyarog egy út, s csak arra lehet haladni, normális ember olyankor nem indexel, így a kanyarfényszóró sem működik. Sávváltáskor viszont –akár egyenes úton is- például autópályán az index használatára bekapcsol, zavarva ezzel esetleg a többi közlekedőt. A mostani feladatunk viszont nem a konstrukció boncolgatása, hanem a két autó összehasonlítása. Mivel az ix-hez ez a biztonsági funkció egyáltalán nem érhető el, így a Sportage előnyét itt jelentősnek ítéljük.


A sötétített hátsó üvegek a komfortra és a megjelenésre gyakorolnak igazán hatást. Biztonsági szerephez akkor jutnak, ha csecsemőt szállítunk az autóban, aki még nem képes napszemüveget viselni. Ezzel védhetjük az ő szemét is! Gondoljunk bele, ők nem előre néznek, mint bármely átlag utas, hanem félig hanyatt fekszenek, védtelenül bámulva fölfelé. Reakció idejük közelít a végtelenhez, így kár is tőlük elvárni szemük behunyását. A bőrgyógyászok is kedvelik ezt az opciót, húsz-harminc év múlva az ilyen üveg mögött utazókkal, sokkal kevesebb dolguk lesz. Utólagos pótlása fóliákkal lehetséges, de a felrakás nehézségei (buborékok, szöszök, s a kárpitelemek bontásakor eltört bolhák) továbbá a baleset esetén tervezetten törő üveg tulajdonságainak megváltoztatása miatt csak korlátozottan ajánlható. A Hyundai előnye itt közepes.

Az ablaktörlők jégmentesítő fűtőszála szerintem csak bizonyos mértékig hasznos. Előnyt jelent elindulás előtt, a lefagyott lapátok kíméletes kiszabadításánál.

Kemény hidegben, menet közben saját tapasztalataim alapján viszont inkább árt, mint használ. Kemény hidegben csak szilárd csapadék tud hullani. Az áramlástan törvényei miatt a hópihék, zúzmara és dara darabkák a menetszél hatására is elszállnak a szélvédőről. Ilyenkor nincs szükség folyamatos, csak szakaszos törlésre. Ilyenkor az álló ablaktörlő alá durrantva a fűtőszállal, olvadást érhetünk el rajta. A törlési fázis alatt, viszont annyira lehűl a lapát, hogy az olvadék ráfagy. A lapátot eltaláló hó- és jégdarabkák rátapadnak, folyamatosan növelve ezzel a kialakult jégpáncél vastagságát. Ez is egy olyan extra, amit tudni kell használni. A Hyundai előnye itt is közepes.


A kasztnin kívüli szállítás egyik alternatívája a tetőre pakolni. Szállító rendszerek gyártói és forgalmazói egyöntetűen jobbnak tartják a tetősínes, vagy tetőkorlátos autókat, az anélküli társaiknál. Pótlása utólag a Kiánál nem megoldható, érdekes módon a Hyundai Life belépőmodelljére felár ellenében elérhető. A tesztelt Hyundai Comfort tartalmazza, a Kiánál csak magasabb felszereltséghez jár. A Hyundai előnye közepes.


A tolatóradar a kocsi mögött bóklászó kisgyermekeket hivatott megóvni. Miközben persze autónkat is védi az aljasul lesben álló betontuskóktól. Nagyvárosok „kedvelt” tereptárgyai ezek. A radar pótlása utólag is könnyen megoldható, persze sem a minőség, sem pedig a garancia nem éri el a gyári szintet. Az ix35 előnye ennél a tételnél is közepes.

Bőrkormány és váltógomb, mind-mind a luxust sugározzák. Persze a kapcsolat nem merül ki csupán a tapintásban, megragadás esetén a jobb tapadásnak biztonsági hatása is van. A poliuretán kormányok könnyebben megcsúsznak az izzadó tenyérben, ezért javasolt a bőr választása. A Hyundai előnye itt közepes.

Az első és hátsó ülésfűtés a téli komfortra, ezzel együtt pedig a figyelemre, továbbá egészségünkre gyakorol hatást. A felfázás nemenként más és más kellemetlenségeket okoz, de visszatérő jelleggel komoly egészségkárosodáshoz vezethet.

A gyártók számára beszerelni ezt a fontos extrát filléres tétel, pótolni viszont nehézkes. El kell hozzá választani az ülés anyagát adó habot, a ráhúzott textil burkolattól. (Szerencsére bőrülésekhez jár).

A hátsó ülés fűtése külön tétel szokott lenni, német gyártók gyakran 80.000Ft körüli összegért mérik. Dél-Koreában máshogy vélekednek a komfortról, nagyon dicséretes módon az első ülésfűtéssel együtt, a hátsót is odaadják. A Hyundai esetében a négy felszereltségből három tartalmazza, a Kia esetében sajnos viszont a három szintből csak a legfölső. A tesztelt Hyundai előnye itt jelentős.

Hátsó térképolvasó: szerepet igazán akkor kap, ha a gyerek valamit ledob a fekete szőnyegre, s muszáj azt még éjszaka megkeresnünk. Nevével ellentétben térkép olvasására nem igazán használható, ugyanis sötétben haladva, a vezetőt nagyon zavarhatja a kilátásban. A Hyundai előnye itt csekély.

A légkondi egy remek extra. Már a manuális is. Jelentős hatást gyakorol a biztonságra azzal, hogy télen a levegőt szárítva nem engedi az ablakokat bepárásodni, nyáron pedig megóvja az autóban ülőket a túlhevüléstől.

A digitális klíma leegyszerűsíti a vezető dolgát, menet közben nem kell a változó körülményekhez állandóan igazgatni a hőmérséklet szabályzót és a ventillátor sebességét. Én régen percenként tekergettem. Manapság elég belőni a kívánt hőmérsékletet, majd „auto” állásba helyezni a rendszert, s az teszi a dolgát. A két, vagy esetleg még-többzónás klímák, külön örömet okoznak az utastársaknak is, kímélve ezzel a vezetőt a változó kortól szenvedő anyós, vagy esetleg a várandós feleség percről-percre változó hőigényeinek kielégítésétől. Hiába, az élet márcsak ilyen, különböző emberek eltérő igényei befolyásolják. Biztonsági szempontból a vezető komfortja viszont kiemelten fontos. Ezért nagy találmány a többzónás klíma. Utólag nem pótolható, magasabb felszereltséghez jár csupán. A Hyundai előnye itt jelentős.

A hazakísérő fény funkciónak, sötét, kivilágítatlan helyeken van jelentősége. Ad némi fényt a tájékozódáshoz, s a félénkebbeket –ahogy a részegek bátorra iszszák magukat- ugyanúgy bátorra világítja. A viccet félre téve, hasznos csecse-becse, a Kiát közepes előnyhöz juttatja.

A műbőr ajtókárpit és könyöklő a közérzetünkön javít. Egyszerűen az ember jobban érzi magát finomabb, drágább, jobb anyagok között. Az autó valódi értékét kis mértékben emeli, ezért a Hyundai előnye itt csupán csekély.

Esőszenzor: sokan imádják, szerintem csak egy újabb kütyü, ami helyettünk cselekszik. Nem is bánnám, ha rendesen működne. Sok esőszenzorral szerelt autóhoz volt már szerencsém, de a legfontosabb helyzetben mind elbukott. Esőben, autópályán vagy országúton, de még városban is, kamion mellett elhaladva képtelenek a kamion által felvert vízpárára időben reagálni. Több típusnál, hosszú másodpercek telnek el, vakon vezetve, mire a nagyságos elektronika úgy ítéli, igen, most már elég víz gyűlt össze az ablakon, a szerencsétlen sofőr már minden bátorság -és hülyeség próbát is kiállt, ideje egy törlésnek. A vezetőnek, ha látni akar, be kell avatkoznia. Akkor mire jó? Ja, piros lámpánál lelassítja az ablaktörlőt. Remek. Mivel a tesztelt Hyundaiban nincs, az igazi biztonságra gyakorolt hatása viszont vitatható, a Kia előnye itt csupán csekély.

Garanciális téren mindkét autó remek feltételekkel indul, sok prémium versenytárs még a harmadát sem adja. A táblázatban nem lehetett színeket alkalmazni, ugyanis az előny mozog a két autó között, használat függvényében. Annyi biztos, okos ember garanciális autóval jár, ha megteheti.


Nézzük előbb a Kia ajánlatát. Hét év, avagy százötvenezer kilométer, amelyik előbb teljesül. A gyakorlatban ez annyit jelent, a 150.000-et elosztva 7-tel megkapjuk az évi határszámot, a 21.428km-t. Tehát, aki ennél kevesebbet vezet, mondjuk csak 20.000km-t évente, az a teljes 7 éves időtartamot ki tudja használni. Aki ennél többet hajt, esetleg 40.000km-t évente, az bizony három év és kilenc hónap alatt letudja a teljes „hétéves” csomagot.


A Hyundai mást mond: öt év, az öt év. Bármennyit is használjuk az autót, a hossz rögzített, a feltételek könnyen számolhatók. A 20.000km alatt vezetők elbizonytalanítására, továbbá a piac sokkolására, életre hívták nagysikerű visszavásárlási védelmüket. Mivel rajtuk kívül senki nem nyújt még csak hasonlót sem, ez a sakk, matt kategória.

Táblázatunkban az ár rubrikához érvén, ismét jelentős különbségbe botlunk. Nézhetjük jobbról, nézhetjük balról, ez nagy pénz.

Július elseje előtt, a különbség kisebb volt, de sajnos a Hyundai a belépő szint kivételével az összes ix35 árát feljebb tolta 150.000Ft-tal. Kár érte! A fenti felsorolás alapján azért bátran kijelenthetjük, a drágább autó valóban többet, sokkal többet nyújt. Mivel ezeket az autókat nem azok az emberek veszik, akik csupán egyik pontból a másikba akarnak jutni, hanem azok, akik adnak arra is, hogy hogyan, másképp fogalmazva, akik élik és élvezik az életüket, nem biztos, hogy a pusztán olcsóbb ár, elegendő a győzelemhez! Sőt, az sem biztos, hogy bárki is a fenti lista alapján fog dönteni. Az autóvásárlás erősen érzelmi dolog, a puszta tények gyakorta háttérbe szorulnak. Külsőre a Sportage toronymagasan vezet, a külső-belső közti harmóniát tekintve viszont az ix a befutó.

Furcsa módon, a jelenlegi gazdasági helyzetben, amikor a HUF/EUR árfolyam sok mindennek tekinthető, csak fixnek nem, hazárdjáték féléves gyári rendelésekre szerződni. Ekkor kerülnek előtérbe a raktári darabok. Dönthet az is, melyik márka kínál raktárról az elképzeléseinknek leginkább megfelelő autót színben és felszereltségben.

Érdekesség képp’, az egyforma tojások műszaki adatain is el lehet merengeni. Az 5Nm-es különbség nem eget rengető, viszont a két motor karakterisztikája eltérést mutat. Nyomatékmaximumuk eltérő tartományt fed le. A Hyundai esetében ez a tartomány sokkal szélesebb, 1250-es fordulattól egészen 2750-ig tart. A Kia 1800-as fordulattól 2500-as fordulatig van ereje teljében. Halkan hozzáteszem, a próbák tapasztalatai alapján a Hyundai is inkább 1500-tól használható. Ez az érték is a „pincéből húz” kategóriába tartozik, s összességében a Hyundai könnyebb vezethetőségéről árulkodik. Győztest itt sem hirdetünk, ugyanis mindkét teljesítmény mögött, ugyanaz az új fejlesztésű 1,7-es dízelmotor áll. Különbség a szívócső geometriában, vagy az alkalmazott turbónyomásban lehet csupán.

A két autó méretbeli különbsége elenyésző, gyakorlatilag design elemeik felelősek érte. A leglátványosabb eltérés csupán nyomtávjukban mutatkozik. Ezért leginkább, a fentebb már tárgyalt ET szám okolható. Ezért áll a Sportage akkora terpeszben.

Összegezve tapasztalatainkat, elmondhatjuk, boldogok azok az emberek, akik a két szuperhintó közt őrlődve, azon törik a fejüket, melyikkel járnának jobban. Megnyugtatásukra közöljük, nem tudnak rosszul dönteni! Itt a nagyon jó, és a picit mégjobb közt lehet hosszasan vívódni. A két cím pedig kizárólag személyiségünk, és értékrendünk alapján oszlik meg a két autó között.

Mondhatni, tükröt is állíthatunk magunknak. Egy a fontos, vásárlás előtt alaposan gondoljuk át, mire vágyunk, és végezzünk némi önelemzést. Ennek komoly jelentősége van, ugyanis a két autó tényleg annyira közel áll egymáshoz, hogy teljes joggal lehet, bármelyik a győztes befutó. Mindenképp nézzük meg élőben őket, akár több színben is és feltétlenül vezessük őket. Végül pedig válasszuk azt, amelyik hozzánk szólt. A lelkünket megérintő autó lesz ugyanis képes, hosszútávon is örömet okozni!

Mindenkinek jó tépelődést kívánunk!

Kapcsolódó tesztjeink:

Hyundai ix35 1,6i Style teszt >>>

Kia Sportage 1,7 crdi LX teszt >>>

Hyundai ix35 1,7 crdi 2WD Style teszt >>>

Tesztautónkat köszönjük a Pappas Autónak!

Foto: Aszódi Ádám

Társtesztelő: Mohl Krisztián

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Ényó  - teszt   |2011-10-03 08:40:37
Nagyon érdekes és alapos a két autó összehasonlítása!Nem könnyű választani a két típus között.Én úgy érzem, hogy a női vezetőkhöz inkább a Hyundai illik. Nagyon jól fogalmazott a cikk, amikor azt írta, hogy "nyomulni" lehet a Kiaval.Úgy látom, hogy mindkét autó igazán kiemelkedő a maga nemében.
aMan  - összehasonlító teszt   |2011-10-13 13:06:32
Én nem látom úgy, hogy a Hyundai inkább a nőnek szólna... Az tény, hogy a Kia sportosabb benyomást kelt.
Azt megnézném, hogy egy Honda CRV, egy Toyota RAV4 most hol tart, ezekkel a koreai autókkal összehasonlítva.
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2012.05.29.
Kép

A francia színész nem érte be kevéssel: sikeres hazájában és a nagyvilágban egyaránt, ő nyerte el a világ egyik legszebb nőjének kezét,...   Tovább »
2011.12.08.
Kép

Ian Somerhalder karrierje érdekesen alakul, hiszen a szép vonásokkal megáldott, modellként befutott fiatalember olyan szerepben lett...   Tovább »
2011.03.14.
Kép

Az írek nemzeti kincse Eithne Patricia Ní Bhraonáin néven született az ország észak-nyugati részén, Donegal megyében. Az Orinoco Flow...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

A húsz éves színésznő tehetsége mellett egy dologban már gyermekkorában is jeleskedett: hitt abban, hogy imái meghallgatásra kerülnek......   Tovább »
2011.03.02.
Kép

A kis Natalie-ra 13 évesen figyelt fel a világ a Leon, a profi bájos, ám belevaló kamaszlányaként, Jean Reno méltó partnereként. Most, 17...   Tovább »