Kia Sportage 1,7 crdi LX teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. április 15. péntek, 09:14

Kia Sportage, a büszke koreai Zsolnáról.


Kívülről, az autó minden porcikája a design fontosságát sugározza, mindenki észreveszi. A Kia régóta küzd az európai elismertségért. Az új külső formatervvel elismertséget még nem, de ismertséget biztosan szerez. Jó úton halad az elismertség felé is, persze ahhoz a magas műszaki tartalom önmagában még nem elég, háttérszolgáltatás és sok elégedett vásárló is szükséges.


Tesztautónk fronthajtású, a kisebbik dízelmotorral erősített alapfelszereltségű szívtipró. Igazi fazon, olyan, mint a családtagok által alkotott sor élén vonuló, parfümöktől illatozó elegáns olasz családapa. Ő parádézik, a cekkereket meg vigyék csak a többiek!

Dim lights Embed Embed this video on your site


Esetünkben, bár az autónak elfogadható méretű a csomagtartója, a feladatok alól azért inkább kibújik. Sárba, bozótosba, kőbányába semmiképp se vigyük, vontatásra is inkább csak az összkerekes dízelt használjuk! Tetősínt sem kapott, mivel alap felszereltségű.


A fronthajtású verzió könnyed, légies, már-már sportos benyomást kelt, s igazán jól csak az aszfalton érzi magát. Ennek tudatában, a golfpálya parkolóján, vagy a horgásztóhoz vezető füves lejtőn kívül ne vigyük komolyabb terepre! Ide is csak száraz időben merészkedjünk.

Dim lights Embed Embed this video on your site


Igazi közege a plázák parkolója, hangulatos belvárosi kávéházak bejárata, és bármilyen meglepő is, az országutak. Igen, hiszen jóval áramvonalasabb elődjénél, nagyon takarékos és magas oldalfalú gumiabroncsai ellenére, nagyon stabil.


Az üléspozíció remek, a váltó elfogadható, a kormányzás kanyarokban precíz, egyenesben az elektromos szervo miatt kissé kóválygós. Hozzá szokva, kiautózhatunk vele a világból. Itatni sem kell sűrűn, stílustól függően könnyedén hozza a hatliteres átlagot száz kilométerenként.


Műszerei könnyen leolvashatóak, sötétben is nyugtatóan hatnak a szemre. Kezelőszervei logikusak, pontosan működnek.


Kárpitozása bár komor, mégis érdekes. Az anyag felülete kicsit a farmernadrágéhoz hasonlítható, noha több benne a műszál. A kontraszt öltések pedig kicsit feldobják. A műszerpult felül gumírozott hatású, az utasokkal szemben pedig sötét metál-szürkére fényezett műanyag.


Ami meglepő, az erős kontraszt a külső, és a beltér között. Kívülről az autó annyira szemet gyönyörködtető, hogy tényleg mindenki megnézi az utcán. Mondhatni az ipari formatervezés egyik csúcsa. A belseje sajnos csupán átlagos, és így egymás mellett szemlélve, ez nagyon erős kontrasztot ad.


Érdekes továbbá, kívül a hűtőmaszkon alkalmazott, mostanra Kia-védjeggyé vált tigrisorr motívum, mennyire nem érvényesül a beltérben. Tulajdonképpen trapézok és kitüremkedések furcsa kavalkádjának hat csupán. Ugyanez mondható el a szélvédő felső éléről is. A tigrisnózi fele fért csak rá, így már magyarázatot igényel a láttatás. Kár érte, az ötlet remek.


A kilátás körkörösen lapos, talán a külső alapján várhatónál is nyomottabb. Manapság divatos, és mellesleg a biztonságot is fokozza a magasra húzott övvonal. Amennyiben ez laposabb tetővel találkozik, akkor már csupán sportkocsis a kilátás bentről.


Aki egy, az aszfalton guggoló béka szemszögéből, csupán egy szűk résen át vágyik bekukucskálni a kamionok alá, az bizonyára tradicionális, olasz sportkocsi mellett teszi le a voksát. Aki viszont szabadidő autót szeretne, az joggal vágyik a körpanorámás kilátásra. A külső tükrök furcsa, kifelé álló hegyű kúpot formáznak.


A velük belátható tér átlagos, holttértől sem mentes. Vigaszként a belső tükör remekül eltalált, a mögöttes forgalomból sokat megmutató darab. Az autóból talán hátrafelé láthatunk ki a legjobban.


Néhány szóban összevetve kétpetéjű ikrével a Hyundai ix35-tel elmondható, bár mindkét autó szép, kívülről a Sportage viszi a prímet. Belső tekintetében az ix35 az izgalmasabb színesebb és szebb.


Menetteljesítményeik, befogadóképességük azonos, árukban és felszereltségükben pont annyi különbség mutatkozik, hogy érdemes legyen több táblázatot is elkészíteni otthon, mert kinek mi a fontos, választhatja teljes joggal az egyiket és ugyanilyen megalapozottan a másikat is.


Számomra egyértelmű lenne a döntés. Mivel használat közben az autó belsejét látom, továbbá mobilitás szempontjából kulcsfontosságúnak tartom azt a pótkereket, ami az ix35 három felszereltségi szintjénél tartozék, a belépő szinten megvásárolható extra, de sajnos a Sportage-hoz egyáltalán nem elérhető, egységnyi rendelkezésre álló pénzből az ix 35-öt választanám. Kellemes feladat, a két jó közül, mindenki kiválaszthatja a neki legmegfelelőbbet. A tét csekély, mindkét autó műszaki remekmű.


Visszatérve a Sportage-hoz, nézzük, kinek mit nyújthat. A munkájukat végző, terepjárót kereső vadászok, favágók, mentők, rendőrök inkább csak ékszerdobozt látnak benne. A sportkocsira vágyók valószínűleg számításba sem veszik.

A többieknek, viszont nagyon érdekes lehet! Ez a kör pedig széles! A Sportage közvetlen versenytársat nem jelent ugyan, sem az alsó-középkategóriában, sem pedig a középkategóriában, mégis, a ma ezen autókkal futók pattanhatnak át nyergébe a legjobb eséllyel. Cégek esetében, megjelenésben az átlagtól eltérni vágyók, családok esetében a német, hasonló árú, de csupán alsó-középkategóriás kombit maguknak megengedők válhatnak egy megalapozott döntés után, boldog Sportage tulajdonossá. Ajánljuk továbbá, lányukért, fiukért aggódó tehetősebb szülők figyelmébe is a járgányt, hisz’ érettségi ajándékként jobb vétel, sokkal biztonságosabb, és a bulikban is legalább olyan jól mutat, mint a korábban már kikönyörgött cabrio!


A belépő modell alapára 4.999.000Ft nagyon versenyképes a családi kombik piacán. Hozzáadva néhány javasolt extrát: Kényelem csomag (hűtött kesztyűtartó, távirányítós riasztó központi zárral, hazakísérő fény, elektromos és fűtött tükör, 4irányban állítható kormánykerék, Bluetooth telefon kihangosító, sebességtartó, multi kormány), Láthatósági csomag (ködlámpa, kanyarfényszóró, esőszenzor) és a metál fénnyel együtt az 1,6 literes benzines remek alapmotorral együtt 5.399.000Ft-os listaáron kelleti magát. Tesztautónk esetében a fenti kiegészítőkkel, 1,7 literes dízelmotorral az ár 6.149.000Ft-ra adódik. A csúcsverzió 2.0 literes dízellel, napfénytetővel, bőr belsővel, összkerékhajtással, automata váltóval, gyári navigációval, 18 colos alu felnikkel és metál fénnyel eléri a 10.279.000Ft-os listaárat. Hmm, ez már nem a családi alap kombik játszótere. Igaz, azoknak nincs is Magna-Steyr összkerékhajtási rendszerük. Az alapár nagyon versenyképes, a full-extrás verzió ára viszont már házon belül is komoly konkurensre akad a Sorento személyében, nem is beszélve más gyártók hasonló kategóriás továbbá a nagy autók táborát gazdagító számtalan modelljéről.

Garanciális feltételei példaértékűek, 7év, vagy 150.000km jár hozzá. Gyakorlatban a hét évet az tudja teljesen kihasználni, aki évente maximum 21.428 kilométert vezet. Az ennél többet vezetők a 150.000 kilométerrel számolhatnak, ami ugyancsak kimagasló érték.


Fotó: Aszódi Ádám
Videó: Nagy Gábor

Hyundai ix20 1.4i Life AC teszt >>>

Hyundai ix35 1,7 crdi 2WD Style teszt >>>

Kia Sorento 2.0 crdi 4X4 EX Prémium teszt >>>

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
zorrrro  - kritika   |2011-08-25 20:07:56
"vontatásra is inkább csak az összkerekes dízelt használjuk!" Miért is?
Mert az AWD 40km/h fölött lekapcsol? Magna-Steyr ide vagy oda! LOL!!!
Aszódi Ádám  - válasz zorrrro kritikájára   |2011-08-28 13:56:06
Kedves Zorrrro,
Mit jelent hozzászólása végén a "LOL" mozaikszó?
Vontatáskor három kritikus alapmanőver van úgymint elindulás, kanyarodás, és megállás. Az elindulásnál vitathatatlan az összkerékhajtás előnye. Kanyarban és megálláskor fontos egy járműszerelvény esetében a vontató és a vontatmány tömegaránya. Minél nagyobb a vontató tömege a vontatmányhoz képest, annál könnyebben bírja azt mozgásának megváltoztatására. Így könnyen belátható, hogy noha az 1,7 crdi 2wd és a 2.0 crdi 4x4 súlykülönbsége meglepően kevés, mégis az összkerekes dízel alkalmasabb az azonos súlyú vontatmány vontatására! Érdemes továbbá azon is elgondolkodni, hogy a két jármű üres súlykülönbségénél miért ad meg jóval nagyobb különbséget a gyártó össztömegük tekintetében? Mert jó eséllyel más a gyárilag beszerelt féktárcsáik átmérője. Ez ismét a nagyobb motoros összkerekes mellett szól.
Legvégül pedig a gyár által megadott vontatási adatokat megvizsgálva láthatjuk, fékezett vontatmány esetén míg az 1,7 2wd csupán 1200kg-ot húzhat, addig a 2.0 4wd bizony 2.000kg-ot. Ez 800kg-os különbséget jelent a gyári állásfoglalás szerint a 2.0crdi4wd javára!!!! Ez jelentős, bőven több, mint egy Trabi önsúlya! Ön szerint "miért is"????
nagygabi  - wiki szerint   |2012-01-20 18:04:41
A LOL az internetes szlengben használt kifejezés, az angol laughing out loud (magyarul hangosan felnevetni) rövidítése (egy másik értelmezésben: lot of laugh, vagyis ~ hosszas röhögés). A számítógépes kommunikáción kívül, a szemtől szemben lévő párbeszédben is használják a 10-17 év közöttiek.
Egyed Róbert  - kia sportage 2011-es   |2013-12-03 19:37:28
üdv a kiásoknak. októberben vettem egy kia sportage az autó tljesen jó egy passat tfsi -ből száltam ki de jó döntés volt. igaz a passat nagyon jó autó. ez egy 1.7 crdi a 116 lovas nagyon jó nyomatékos motor soha nem gondoltam volna ilyen stabil lehet jó ut fekvés de nem is folytatom az autórol csak + at tudok mondani .igaz 2 hónapja van nálam 5000 km hajtottam bele . eddig semmi negativ .
Aszódi Ádám  - Kia Sportage Egyed Róbert   |2013-12-03 23:13:22
Kedves Róbert! Jó döntést hozott! A hazai presztízst leszámítva, minden tekintetben jobb, felhasználóbarátabb, kényelmesebb autója lett. A hazai piac pedig furcsa mód áll a márkák értékéhez, ezért kár is vele foglalkozni! Szóval csak élvezze az autóját, s legyen benne biztos, mire a Passat esetleg már újrahasznosításra vár, addig még mindig lesz önnek a Kiás garanciából.... Ez van, ha egy gyártó piacot akar nyerni. Aki felismeri, nagyon jó üzletet köthet. Jó áron juthat csúcstermékhez!
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2011.05.06.
Kép

George Clooney vélhetően ma is a legkeresettebb agglegények egyike annak ellenére, hogy híresen nősülés-ellenes, követhetetlen sűrűséggel...   Tovább »
2012.06.27.
Kép

Nyáron ünnepli a 77. születésnapját Donald Sutherland, akit a nagyközönség annak idején A Piszkos tizenkettő, majd a Kelly hősei című ...   Tovább »
2011.10.15.
Kép

Az Észak-Írországban született színészt magassága és tehetsége egyaránt a legnagyobbak közé sorolja. Az utóbbi években pályája...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

Jacob Blacket mindenki kedveli: a nők a kisfiús mosolya, a férfiak pedig a kőkemény munkával elért izomzata miatt. Az ifjú színész nagyon...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

A nagy sikerű Harry Potter könyvek írójáról valószínűleg azok is tudják, kicsoda, akik soha egyetlen sort sem olvastak a műveiből. J. K....   Tovább »