Kizashi a ritka autó PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. szeptember 06. kedd, 19:59

A csodabogár, ami megmentő is lehetne!

Végre, egy nagyobb Suzuki! Nagy szükség volt már rá.



Képeken már többször láttam, érdekesnek gondoltam, de közel sem ennyire! Ránézésre emlékeztetett az SX4-re, kicsit az öregebb Avensisre, sőt még a Mazda CX 7-et is láttam a hátsó lámpáiban. A valóság tompítja a hasonlóságot és drámaian erősíti az egyediséget.


Nem láttam még ilyen szép Suzukit! A vas, szinte hasal az aszfalton. Nyúlánk, lapos, széles teste ránézésre is száguldásra termett. Sportos pofája, agresszív sárvédő domborításai, hosszú, króm küszöbdísze, kipufogói, és hátsó légterelője is mind-mind ezt az érzést üvöltik a szemlélőre. Furcsa pozícionálása is ennek köszönhető, sportos limuzinnak titulálják.


Próbáljuk ki, igaz-e?


Beleülve, rögtön szemet szúr a minőségi anyagválaszték, az ízléses burkolatok és a sok extra. Ami első ránézésre felesleges, az a napfénytető. Oly kicsi alatta a fejtér, hogy csak jobbra döntött, a napfénytető kivágásába kényszerített fejjel voltam képes vezetni. Persze ez az én bajom, miért nőttem ekkorára! Valójában 180 centis testmagasság alatt biztosan parádésan el lehet benne férni. Én 190 centis vagyok, engem ez az autó függőlegesen szorított. Széltében és hosszában komfortosnak találtam.


Nagyon meglepett a csendessége, zajt igazán csak erőltetett gyorsításkor tapasztaltam benne, 5.000/perc főtengely fordulatnál már nyerít mind a 178 ló a géptető fogságában. Szegények ki akarnának törni, de útjukat állja az automata CVT váltó. Teljesen automata üzemmódban használva, gyorsításkor a fordulatszám felszalad 5.000 fölé, és ott is marad.


A zaj ilyenkor állandó, persze a tolóerő is, csak kissé nyúlós érzetű. Szerencsére választhatunk „kézi” programot is, amikor a váltókarral, vagy a kormánybillentyűk pöcögtetésével mi szemezgethetünk a virtuális fokozatok között.


Ekkor az autó, sokkal robbanékonyabban viselkedik, igazi móka vele minden kilométer. Nagy előnye ennek a váltónak, hogy kézi üzemmódban valódi motorfékkel rendelkezik. Ez nagyon tetszett.


A futómű, az alacsony oldalfalú gumik ellenére is kiválóan elnyeli az útegyenetlenségeket, de mindemellett kellően feszes az autó karakteréhez illő kanyarok meghódításához. Ezt nagyon eltalálták! Ez kell az élvezetes vezetéshez!


Nyár lévén, az összkerékhajtás igazi előnyeit csak tudatalattim adta a vezetési élményhez, sajnos még esős próbára sem volt módom! A havasra pedig még legalább három hónapot kell várnunk.


A vezetést zavaró tényezőként csupán a vaskos és lapos „A” oszlop külső tükörrel alkotott kombinációját említhetjük. Sajnos mind lakott területen kis utcákba fordulva, mind pedig országúton élesebb kanyarokban teljesen kitakarja a képet. Vakon kell bekanyarodni, ami kicsit olyan, mit egy bátorságpróba, csak itt jóval komolyabb a tét. Ezt tudva, jobb, ha kanyarok előtt nagyon körülnézünk, és lassítunk!


Az autók, manapság, mint tömegtermékek, szebbnél szebb külsővel kelletik magukat. Rendjén is van ez így, hisz’ az autóvásárlás és rajongás javarészt érzelmi alapokon nyugszik. A Kizashi ezt az iskolát biztosan kijárta, vonzotta az érdeklődőket. Bárhol fotóztam, garantáltan több ember odajött érdeklődni. Volt olyan, aki családi fotókat is készített az autóval. Az eddig nálunk járt tesztautók egyike sem váltott még ki ekkora tömegérdeklődést, pedig remek autókat próbáltunk. Az érdeklődés viszont egy szempillantásra eltűnt a 9,3 milliós vételár bemondásakor.


A hétvégén már szociológiai tanulmánnyal szórakoztattam magam, leparkoltam nagyáruházak parkolóinak közepén és figyeltem a tömeget. Garantáltan jöttek. Sok okosságot mondtak, volt aki tudta mi ez, de volt olyan is, aki egyedi tanulmányautónak vélte. Sajnos a hazai bemutató karcsúbbra sikeredett anno, mint amilyet ez az autó valójában megérdemelne! Kapható, de csak kevesen tudnak róla.


Engem legjobban a műszerei nyűgöztek le, szépek, tárgyilagosak, sallangmentesek, elegánsak és mentesek minden mai divathullámtól, így jó eséllyel igazán időtállóak lesznek. Komoly műszaki termék érzetét keltik.


Lefotóztam őket nappali



és esti fényben is.



Esti fények közepette is helyt áll a Kizashi, xenon tompított lámpája jó vetítési képpel segíti az éjszakai vezetést, a halogén reflektor pedig meglepő módon fényágyúként ragyogja be a horizontot.


Bent is minden rendben, még hangulatvilágítást biztosító LED-ekre is futotta.


Tetszetős a magasra húzott műszerpult, határozott karaktert ad a belsőnek, még a légbeömlők is beleillenek a képbe.


A modern design egyik remekműve az oldalindex,



amíg egyik öngólja a "nagy lyukban kis cső figyel" kipufogó megoldás. Ettől az apróságtól eltekintve, ez az autó nagyon rendben van, bedőlhetünk a formatervezés sugallta kívánatos érzésnek.


Igen, egy ilyen autóval bárki, bárhol büszkén megjelenhet, igazi feltűnésre számíthat elismerő pillantások közepette. Sajnos a Suzuki hazánkban eddig máshová pozícionálta magát, de talán egyszer még ez az idő is ránk köszönthet!


Addig is, térjünk vissza a mába, s vizsgáljuk meg a kezdő felvetésünket! A Kizashi műszakilag, mint termék egy remek autó. Miként válhatna megmentővé, és kit kéne megmentenie? A válasz pofon egyszerű és mindkét kérdésre, a válsághoz kapcsolódik. Magát a Suzukit menthetné meg, aki a válság egyik legnagyobb vesztese az autóiparban. Korábban az éves eladási listákat toronymagasan vezette, mostanra csupán a középmezőnyben kullog. Az oka ismert, a nagy darabszám mögött, pont a válság által leginkább súlytott, nulla Forint kezdővel, száz évre autót vásárló honfitársaink álltak, akik javarészt a Swiftet vitték. Mára ők eltűntek.


Miként menthetné meg a Suzukit a visszaeséstől? Át kéne gondolni a hazai piacon betöltött szerepét. Ezzel a motorral, ilyen áron, talán csak gyűjtők veszik, akik már nem tudják hova tenni temérdek pénzüket, s végső elkeseredésükben mielőtt bankóik tengerébe fulladnának, meghozzák a mentő döntést: aha, akkor legyen inkább egy Kizashi! Vicces, de ilyen megfontolás alapján, akár státuszszimbólummá is válhatna!


Komolyra fordítva, méretei tökéletesen alkalmassá teszik flotta és cégautónak. Annyit kéne csupán tenni, hogy felveszik a kínálatba a cégek számára alapnak számító dízelmotort. A hajtás szerencsés, hisz’ nem állandó 4x4, így már jópár céges rostán megfelelne. Amennyiben biztosra akarnak menni, kétkerék hajtású verzióval minden cég elfogadná. Az árán annyit kéne mérsékelni, hogy, pont a válság miatt, a tipikus manager autókból kényszerűen kiszálló középvezetők menekülési alternatívaként, mint azonos méretű, kedvezőbb árú járműbe átülhessenek.


A komoly értékesítési darabszám megalapozná az autó hazai státuszát, és segítene a Suzukinak visszakapaszkodni az eladási listák élére. Méreteit tekintve tökéletesen beleillik a német és japán cégautók (Passat, Jetta, Mondeo, Focus, Insignia, Avensis, Corolla, Mazda 6, Accord) mezőnyébe, sőt az unikumnak számító Legacy, Outback, XC70 összkerekesek közt is megállhatná a helyét! Mi szorítunk neki, reméljük lesz öt-és hatmillió közti verziója is!


Tesztautónkat köszönjük a Magyar Suzuki Zrt.-nek

Foto: Aszódi Ádám

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2014.02.20.
Kép

Kurt Cobain, a punk rock valaha élt legnagyobb királya 47 éves lenne, ha 27 éves korában nem dördül el az a végzetes puskalövés, amely...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

Rékasi Károly színművésszel kihívást jelentő szerepekről, átlényegülésről, neves tanítókról, útravalóról, próbákról, és az...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

A húsz éves színésznő tehetsége mellett egy dologban már gyermekkorában is jeleskedett: hitt abban, hogy imái meghallgatásra kerülnek......   Tovább »
2012.06.27.
Kép

Nyáron ünnepli a 77. születésnapját Donald Sutherland, akit a nagyközönség annak idején A Piszkos tizenkettő, majd a Kelly hősei című ...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

A kis Natalie-ra 13 évesen figyelt fel a világ a Leon, a profi bájos, ám belevaló kamaszlányaként, Jean Reno méltó partnereként. Most, 17...   Tovább »