Lexus GS250 V6 Comfort Navi teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. szeptember 25. kedd, 09:48

A luxusautó átértelmezése


Találós kérdés: V6-os benzinmotor, hátsókerék hajtás, lapos építési mód, közvetlen kormányzás, mi ez? Zsigerből jön a válasz, sportkocsi! Tovább folytatva a felsorolást, 4,8 méter feletti hossz, 1.700kg körüli önsúly, 550 literes csomagtartó. Az ember, joggal elbizonytalanodik. Pedig mindez igaz az új Lexus GS-re!

Kezdjük az elején! Pozícionálását tekintve: luxus középkategóriásnak neveztetik. Azon boldog cégvezetők flottautója lehet, akik ugyan még nem a konszern elnökei, de egy ágazatnak már biztosan az igazgatói. Klasszikusan és nyíltan az Audi A6, BMW5, és a Mercedes-Benz E osztály ellen indul harcba a Lexus GS a vevők kegyeiért. Nagyon erős mezőny, tagjai egytől egyik az autógyártás kiválóságai. Mi újat lehet ide hozni?

Az egyhetes próbaút első méterein már két dolog feltűnt, mit feltűnt, nekem rontott, s teljesen levett a lábamról. Már álló helyzetben, diszkrét ugyanakkor egyértelmű megjelenésével mágnesként vonzza tekintetünket a belső tér, különösképp a műszerpult minimalista formaterve.

Teljesen letisztult, jól átgondolt, ízléses formákkal teremt otthonos és vágyott hangulatot. Ez bizony iparművészeti műremek. A ma autóinak világában, ahol a rengeteg funkcióhoz rendre gomberdőket párosítanak a tervezők, hopp, egyszer csak itt ez az áttekinthető, üvöltően tiszta vonalvezetésű belsővel megáldott autó. Figyelembe véve a gombok mögé sűrített tudást, szolgáltatás mennyiséget és egyedi újítást, elmondhatjuk, igen, ez ma a tervezés csúcsa!

Engem rég vágyott svájci óra-kedvencemre, az IWC-re emlékeztet. Ránéz az ember, s érzi otthon van, ennél jobban ő maga sem tudná berendezni az utasteret. A gombok felülete, selymes csillogása és összhangja a finoman erezett dekorbetétekkel egyszerűen páratlan harmóniát és élményt biztosít.

A következő nagyon imponáló tulajdonsága a GS-nek, a néma csönd. Ilyet még más autóban nem hallottam, talán csak az akusztikai mérésekhez kialakított süketszobákban lehet ilyet tapasztalni. A törvényes sebességhatárok között (0-130km/h) ésszel vezetve az autót ez a csend megtartható. Persze, ha a sofőr (vagy az uraság a hátsó sorból) másképp óhajtja, semmivel sem összetéveszthető V6-os muzsika csalogatható elő a gépből. Muszáj az embernek közben mosolyognia. Ehhez a gázpedált bátran kell nyomni, de megéri. Ezt érezni, hallani, tapasztalni kell. Ez maga, az autós paradicsom. Azért csupán kis „p”-vel írtam, mert a GS csak automata váltóval kapható. Kézi váltóval egészen bizonyosan a nagy „P”-t is megérdemelné, mint autós Paradicsom!

Az eddig felsorolt érzések annyira intenzívek a GS 250 esetében, hogy a lelkes autórajongó azonnal érzi, mi több, tudja, ez maga a luxus, ez a mai műszaki tudás legjava. Ez így is van!

A Toyota/Lexus konszern még ezen is tovább tudott csavarni! Azt állítják, ez az új GS bizony, egy élményautó!

Éreztem én ezt már a kezdeti felsoroláskor is, de a bizonyság kedvéért kivittem kedvenc pályámra. Oda, ahol bárki a saját autóját is kipróbálhatja, s Székely Gyula vezetéstechnikai instruktor szakmai felügyelete alatt, vezetői képességeit kedvező áron továbbfejlesztheti. Zárt pályára, ahol a végsebességtől kezdve az autó maximális lassulásán keresztül a lassú manőverekig mindent biztonsággal kipróbálhatunk.

A Lexus GS szépen gyorsul, nagyon pontosan kanyarodik, -hála kiváló futóművének, ami az úthibákat mesterien kiszűri, a kasztnit mégis feszesen tartja- és elképesztően lassul. Ezek az adottságok sportautós élménnyé varázsolják a luxus köntösbe jó puhán bebugyolált utazást. Két, eddig ellentétes tulajdonság milyen jól megfér eme műremekben! A sok, fejlesztésre fordított munkaóra diszkréten, mégis egyértelműen, mint a műszerpult rajzolata, most megtérül. Az alábbi videóban látható pálya néhány bója kivételével, de nyomvonalát és hosszát tekintve teljesen megegyezik a korábban nálunk járt vérbeli sportautó, a GT86 teszteléséhez használt pályával. A GS 250-ben a kamera jóval magasabban volt, ezért érzésre lassabbnak tűnhet egy kör, stopper szerint viszont gyakorlatilag azonosság mutatkozik! Nocsak, nocsak, miből lesz a cserebogár? A luxus-cirkáló képes a sportkocsi menetteljesítményeit és köridejeit hozni? Mindezt oly könnyedén és légiesen, mintha csak egy repülőszőnyegen furikáznánk! Elgondolkodtató ugye? Két dolgot érdemes az alábbi videón alaposan megfigyelni: A 130km/h-ról történő, kanyar előtti fékezés esetén rezzenéstelen arccal, olyan stabilitással, mintha sínen húznák, fordul a Lexus és lassul a kanyar közepéig nagyjából 60-70km/h sebességre közben bal-jobb kétszeri terhelésváltással. Az egyenes végén pedig 200km/h-ról fékezek 20-30km/h-ra nem vészfékezéssel, csupán erősen lassítva, a sebességmutató mégis rohamtempóban zuhan visszafelé, miközben a bóják közeledéséből látszik a távolság rövidsége is. Lenyűgözött!

Dim lights Embed Embed this video on your site

Aki mindezt már megtapasztalhatta, jól tudja, ez az újdonság lélegzetelállító, bizony, nagybetűs AUTÓ. A kategóriatársak fenyegető réme! Elegáns, diszkrét, mégis borotva-éles! Egy benzingőztől megrészegült rajongónak ennél már több nem is kellhet!

Azért persze, van itt még más is. Olyasmi, mint amikor a gyémántgyűrűt, hogy metszései mentén jobban csillogjon, a vitrinben rögzítve, több kis lámpával megvilágítjuk. A kő nem lesz tőle nagyobb, de a csillogás,…az igen, az szemet kápráztatóan szikrázóvá válik. Az eddig szájtátva ácsorgók kedvéért, most púderral szórjuk be az aranyrudat. Az autózás élménye nem lesz tőle nagyobb, de a birtokolt csecse-becse értéke megnő!

Sorolom: A világon legnagyobb, széria autóba épített LCD kijelző. Orsó formájú hűtőrács.

A vezető szemét még napszemüvegen keresztül is megfigyelni képes fáradtság figyelő. A vezetés biztonságát valóban fokozó hátsókerék-kormányzás. A levegőt megtisztító, a dohányfüstöt is kiszippantó klíma, ami ráadásul nagy nedvességtartalmú nano-részecskéket juttat az utastérbe hidratálva ezzel a bent ülők bőrét és haját. Kíváncsi lennék, hány évig kéne a GS-ben utazgatnom, hogy megőszült hajszálaim visszaváltozzanak ismét feketévé… Komolyra fordítva a szót, kék, ezzel együtt érzékeny szemű emberként sok autóban tapasztaltam már, a klíma használat kiszárítja a szemem. A Lexus GS-ben ilyesmit valóban nem lehet érzékelni, hasznosak lehetnek azok a nano-részecskék.

Nem vagyok egy nagy „kütyü” rajongó, most viszont mégis szót kell ejtenem a „remote touch” fantázianevű, lényegében egér funkciójú gombról. Ez is lenyűgözött. Használaton kívül, szabadon „lötyög” s a rendelkezésére álló négyszög területét bármilyen irányban simán csúszva képes bejárni. Amint a kijelző feléled, s gombok kerülnek rá, azok száma és elhelyezkedése alapján akadni kezd. Gombról gombra vezetve ezzel kezünket és az egérmutatót. Briliáns! Gondolom, elektromágnes működhet benne. Kár, hogy a tesztautókat nem szabad babrálni, mint rossz gyerek, ebbe belenéztem volna….

A jó tesztből, mint hasznos visszacsatolásból az importőr és a gyártó is táplálkozik. Az én kívánságlistám, hogy a GS még jobb lehessen, csupán két tételt tartalmaz. A még nagyobb vezetési élmény kedvéért, szeretnék kéziváltót is az autóhoz! Ugyancsak a vezetési élményhez kapcsolódva, de a biztonságot és a minden körülmények közötti tapadást is növelve, szeretném, ha a GS összkerékhajtással is elérhető lenne!

Ennyi. Tömören, mint a Lexus formaterve!

Most már csak várni kell a kívánságaink beteljesülését! Érdeklődés esetén szívesen megküldöm a gyártónak, mikor lesz a szülinapom!

Tesztautónkat köszönjük a Toyota Motor Hungary Kft-nek!

foto: Aszódi Ádám

video: Nagy Gábor

vezetéstechnikai együttműködő partnerünk: www.vezetestechnika.eu

a videók megvalósítását támogatta az El-Com Kft.

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
zsabo   |2012-09-25 16:08:04
Ez az autó igazán szép szülinapi ajándék lenne !Eddig is szerettem az autókat, de amikor ilyen teszteket látok, akkor jövök rá, hogy mennyire túlszárnyaltuk már a jó öreg Ladák, Trabik világát.
varju Péter  - Értékelés   |2015-12-19 10:09:24
Ez az autó egy sportosan elegáns ,és konszolidált autó !!!!!
Volt szerencsém vezetni ,és utasként is benne ülni .
Szerintem maga a csoda ,és ez nem fizetett reklám !!!!
A csend ,a nyugalom ,a kényelem és az agilitás összegyúrt eredménye .
Gratulálok a Japán mérnököknek ,ilyen autót kívánok minden családnak .
Péter véleménye
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2011.07.07.
Kép

Graceland, vagyis Elvis Presley otthona az USA egyik legkedveltebb látnivalója. A memphisi birtok, ahol egykor a rock király élt népes...   Tovább »
2011.05.15.
Kép

A híres francia énekesnő 1991 óta a neves francia divatház, a Chanel arca, és úgy tűnik, Karl Lagerfeld nem is akar megválni baba arcú...   Tovább »
2011.06.21.
Kép

A sármos színész egy ügyvéd szerepével lett híres tizenöt éve, legújabb filmjében, Az igazság árában pedig ismét védőügyvédet...   Tovább »
2012.05.29.
Kép

A francia színész nem érte be kevéssel: sikeres hazájában és a nagyvilágban egyaránt, ő nyerte el a világ egyik legszebb nőjének kezét,...   Tovább »
2012.02.24.
Kép

Ki ne emlékezne a copfos kislányra az E. T.-ből? Az anyai részről félig magyar Drew hétévesen lett sztár, de színészi pályafutását...   Tovább »