Magas vérnyomás ellen Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Ordódy Miklós   
2011. február 17. csütörtök, 13:48

A magas vérnyomás ma már népbetegségnek számít, pedig a betegség kialakulásában szerepet játszó un. rizikótényezők életmódváltással jelentős mértékben csökkenthetők.





A magas vérnyomás kialakulásában nagy szerepet játszik ugyan a genetika, ám mi magunk is sokat tehetünk a betegség tüneteinek mérséklése érdekében, ha kézbe vesszük sorsunkat, és hajlandók vagyunk változtatni a rossz szokásainkon.

Sport, mozgás, fogyás

A mozgás mindenkinek jót tesz, hiszen az egészséges terhelés hatására a szív és az izmok edzettebbé válnak, több oxigént szállítanak az ereknek és a szöveteknek. Hetente legalább 3-4 alkalommal 30-60 perc mozgás javallott. Érdemes előtte egyeztetni a háziorvossal és akár személyi edzőt fogadni, nehogy megerőltessük magunkat.

A sportboltokban kapható pulzusszámláló órák nagy segítséget jelenthetnek, ezekkel ugyanis figyelemmel kísérhetjük a pulzusunk alakulását: igyekezzünk úgy mozogni (futni, kocogni, tornázni, biciklizni, stb.), hogy a pulzustartományunk ne emelkedjen 145-150-es érték fölé! Akik régen sportoltak, kezdjenek un. kardio mozgással: aerobik, futópadon való gyaloglás, könnyed vízi gimnasztika ajánlott, de mindent csak addig, amíg jól esik. Nem lehet azonnal bepótolni a mozgásszegény éveket! A rendszeres sportolás hatásra vélhetően javul az általános közérzet, megindul a fogyás, és csökken a vérnyomás. Már 5-6 kg fogyás is mérhető vérnyomás-csökkenést eredményez, így akinek túlsúlya van, mindenképp szakítson időt a plussz kilók lefaragására.

A jóga és a meditáció ellazít, a lassú, mély belégzések pedig vérnyomás-csökkentő hatással vannak a szervezetre. Idős korban is elkezdhető, mindenki számára melegen ajánlott mozgásforma!


Ételek-italok

Bár a legújabb tudományos kísérletek cáfolják, hogy a sófogyasztás magas vérnyomást okozna, az orvosok általános vélekedése szerint érdemes csökkenteni a sófogyasztást, hiszen az vizet tart vissza az erekben, megnövelve ezzel a nyomást. Célszerű ezért olyan ételeket vásárolni és fogyasztani, amelyek nem agyonsózottak, és a lehető legkevesebb tartósító szert tartalmaznak. Segíthetnek a káliumban gazdag ételek: a narancslé, banán, burgonya, szárított gyümölcsök és a zöldségek. Kis mértékben a bor fogyasztása is jót tesz a magas vérnyomásban szenvedőknek: napi 1 pohár vörösbor kifejezetten jó hatással van a szívre és az érrendszerre.


Kávé és cigaretta

A dohányzást mielőbb hagyjuk abba, hiszen a rákos megbetegedések mellett érelmeszesedést, s ezzel hosszú távon vérnyomás-emelkedést okoz. A kávé sok jó tulajdonsággal bír, azonban nagy mennyiségű koffein a véredények kitágulását okozza, és ez rossz hatással lehet a vérnyomás alakulására. Legjobb, ha minimalizáljuk a kávé-ivást, és napi 1 csészénél nem fogyasztunk többet.

Számolja ki, mennyit spórol, ha leszokik a dohányzásról! >>>

Csodálatos zöld tea >>>


Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
kacirc  - pitypang   |2011-02-17 16:36:50
ha jön a tavasz és elő bújik a pitypang vagy más néven gyermekláncfű,akkor a levelével,szárával méregtelenítem magam.Nyersen szoktam rágcsálni,nincs különösebb íze, mivel nincs benne ízfokozó ,de hasznos!
Hajnalka  - magas vérnyomás   |2011-02-18 10:24:12
Nagyon jó hatású vérnyomáscsökkentő a természetes fehér fagyöngy tea. A szívműködést is támogatja. Reggel teszem egy csésze hideg vízbe a filtert, ami 10-12 órán keresztül ázik. Iható ízesítés nélkül is.
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.