Mercedes-Benz G osztály, egy rendkívüli búcsú PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. augusztus 16. kedd, 12:25

Mercedes-Benz G osztály, egy rendkívüli búcsú

Búcsúzni sokféleképp lehet. Rövid időre, reggel a kapuban családunktól, örömmel várva a hazatérést. Hosszabb időre, szabadság előtt a kollégáktól ugyancsak örömmel, de nem a visszatérésre gondolva. Bizonytalanul összeszorult szívvel, például csatába indulván, nem tudva, visszatérünk-e még. Őszinte örömmel, elvégezve egy-egy iskolát, megszabadulva addigi kínjainktól, kíváncsian várva az új kihívásokat. Örökre, temetéskor, egy modell utód nélküli megszűnésekor. Méltón, megemlékezve a távozóról, tanulva példájából.


A fájdalom, s az űr mértéke, amit a végleg eltűnő bennünk hagy, csakis az addig ránk gyakorolt hatásától függ. Jelentéktelen modellek esetén talán észre sem vesszük, hogy már nincsenek. Egy olyan modell esetén, mint a G osztály más a helyzet.


Több, mint harminc évig gyártották, bölcsője az a grazi Magna-Steyr gyár (akkoriban Steyr-Daimler-Puch), amit a mai napig az összkerékhajtás Mekkájaként tartanak számon.


Az együttműködés 1972-ben köttetett, a sorozatgyártást 1975-ben határozták el, s az első darabok 1979-ben hagyták el a gyárat. Okkal nem futószalagot írtam, ugyanis az autók javarészt kézzel készültek!


A G Merci igazi mérnöki logika, színtiszta használati érték. „Gelandewagen”-ként  és „polgári haszonjárműként” kezdte egypetéjű ikrével a Steyr Puch-hal, pályafutását a civil szférában. Idővel a katonaság is ráharapott, olyannyira, hogy a katonai modelleket külön gyárakban a törökországi és a görögországiban készítették.


Akik megengedhették maguknak, szerették, hisz’ gumi függvényében bárhol boldogult. Három, külön-külön zárható differenciálzárjával, magas építésével a terepjárók etalonjává vált, többet csak lánctalpasoktól várhatunk. Képességeit megcsillantva, álljon itt a G egyik reklámfilmje:

Dim lights Embed Embed this video on your site


A német humor messze földön híres, leginkább arról, hogy nem ismerik. Itt az ellenpélda, ugyancsak egy G reklámból:

Dim lights Embed Embed this video on your site


Nagyon meglepett a Mercedes döntése, amikor először meghallottam, búcsúzik a G. Bátran mondhatjuk, kevés igazi konkurense volt. Miért kell egy ennyire egyedi termék gyártását végleg befejezni? Talán gazdasági okokból? A sikeres G már bőven visszatermelte az elmúlt harmincéves sikersztorija alatt a ráköltött összes Schillinget, Márkát, s újabban Eurót. Akkor miért? Elszállt felette az idő? Divatja múlt? Lehet.


A G-t szerintem sosem a szépsége miatt vásárolták, hanem mert értékelték a lemezei alá rejtett műszaki tartalmat. A formák elpuhulhatnak, a kockából lehet tojás párizsi művészek kezei nyomán, de a minőség és a magas technika őrzik értéküket és sosem mennek ki a divatból! Legalábbis az autók világában. Cipőkről már nem biztos, hogy ugyanezt le merném írni….

Búcsúztatására talán egy okot valóban találhatunk, az árképzést. Besétálva bármelyik Mercedes szalonba, azt tapasztaljuk, a legnagyobb csillagos SUV, a Mercedes GL, -ami modernebb, biztonságosabb, divatosabb, nagyobb, mint a G-, is elérhető olcsóbban, mint a búcsúzó G! Kár érte! Fél áron kínálva biztosra veszem, a következő harminc év is sikeres lehetne a G szempontjából.

A gyártó a búcsú alkalmából is kitesz magáért. Ami ma elérhető, s az évek alatt csiszolgatott G-be bele is tehető, az a búcsú szériákban benne van. A rövidebb tengelytávú „3ajtós” kombi „Final Edition” a hosszabb, egyben 5ajtós verzió pedig „Edition Select” néven fut ki. Oda tették magukat. Ráadásul a hosszabb verzió speciális két színű fényezéssel is elérhető a gyűjtők és az igazi fanatikusok nagy örömére.

Ízelítőül álljon itt néhány, a fontosabb extrák közül, amik most a búcsú kiadásokhoz alapáron járnak:

• Ambiente megvilágítás

• Erősített, mélyre helyezett vonófej

• Hűtőrács krómbetétekkel

• Krómkeretes váltókar

• Ülésállító kapcsoló

• Hangszórók az első ajtókban

• Csomagtér perem "Mercedes-Benz" felirattal (G 350 BlueTEC/G 500esetén)

• COMAND APS multimédia rendszer integrált 6 lemezes DVD váltóval,

merevlemezes navigációval és 6,5”-os színes kijelzővel, LINGUATRONIC

beszédfelismerő rendszerrel, integrált audio-val és telefon billentyűzettel –

bizonyos országokban 3 év díjmentes térképfrissítéssel

• Oldalsó fellépők rozsdamentes acélból

• Rozsdamentes acél pótkeréktartó fedél 3D Mercedes-Benz csillaggal

(abroncsméret: 265 / 60 R18)

• Gumiszőnyegek az utas és csomagtérben

• Diófagyökér díszítőelemek

• Fekete bőrkárpitozás

• Komfort-telefon előkészítés

• Bőr / diófagyökér bevonatú kormány és váltókar

• Metálfényezés

• Gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer

• Elektromos toló / billenő tető

• Hátsó sárfogó

• Multikontúr ülések elöl

• Ülésklimatizálás elöl

• Sportcsomag

Az idő elszáll, változik a világ, és vele mi magunk is. A G-Class otthonában immár feltörekvő ázsiai modellek hajtásláncát tervezik.


Eddig dédelgetett álmom volt, egyszer majd, amikor gazdag leszek nem a libacombot és a kuglert fogom tolni, ahogy szegény József Attila vágyta, hanem a saját G Mercim gázpedálját. Lemaradtam, pontosabban az új G Merciről valóban lemaradtam, de egy húszévest attól még vehetek. Majd felújítom. Amennyiben így alakul, természetesen sorozat formájában beszámolunk az átváltozásról.


Az ember egyik legjobb, s gyakran túlélését is szavatoló tulajdonsága, az alkalmazkodó képessége. Még aludnom kell rá egyet, de az eszemre hallgatva, ha a Merci beszünteti a G gyártását, akkor új cél után leszek kénytelen nézni, holnaptól Unimogra gyűjtök!

Fotó: Mercedes, Aszódi Ádám

A teszt-helyszínt köszönjük a Pappasnak!

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
aMan   |2011-08-17 15:32:18
Manapság a Mercedes amolyan „villantós” márka. Én ezt is megtehetem érzést sugal... A Mecedes G inkább műszaki szemmel (volt) erős, gyanítom a tehetősebb vállalkozónak túl „kocka”.
Mohl Krisztián  - Gratuláció   |2011-08-25 14:26:40
Nagyon jó a cikk, magasra raktad a lécet! Gratulálok!
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2010.10.06.
Kép

Simon Bakerrel hetente találkozhatunk a képernyőn. De vigyázat! A mentalista természetfeletti tulajdonságokkal rendelkezik! Nem mindegy ...   Tovább »
2011.04.29.
Kép

Uma Thurman, Tarantino harcos istennője, a Ponyvaregény ikonja, az egykori modell, két gyermekes családanya és A-kategóriás szupersztár ma...   Tovább »
2011.03.14.
Kép

Az írek nemzeti kincse Eithne Patricia Ní Bhraonáin néven született az ország észak-nyugati részén, Donegal megyében. Az Orinoco Flow...   Tovább »
2012.09.05.
Kép

Farrokh Bulsara szinte egy idegen bolygóról érkezett a rock 'n' roll világába. Indiai zoroasztriánus vallású szülők gyermekeként a...   Tovább »
2012.04.16.
Kép

A zord éghajlatú skót felföld számos karakteres férfit adott a világnak: gondoljunk csak Sean Connery-re, Rod Stewartra, Ewan McGregorra vagy...   Tovább »