Mercedes-Benz ML 250 CDI 4-MATIC teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. szeptember 20. csütörtök, 13:39

ML Merci, az ellentmondások autója

Régóta vártam erre a tesztre, nagyon kíváncsi voltam már testközelből erre a megosztó, mindemellett etalon hajóra. Az ellentmondásokat az ember szereti feloldani, teszt közben kezdtem rájönni, nem is biztos, hogy fel kell őket!

Kezdjük rögtön a külsejénél! Hazánkban sajnos az előítéletek s a bérviszonyok eredményeként, a rosszfiúk autójaként égett a köztudatba. Pedig lehetne egészen másként is! Nézzük csak meg jobban! Olyan, mint a békebeli hamburgerek bucija, a klasszikus puffancs. Kerekded és kedves. Mosolyt csal az arcomra.

A gyerekek is imádják, sőt bárki, akivel autós témában beszélgettem, s látta az ML-t mind kedvesebb volt, mint szokott. Mivel én napról-napra csak öregszem, feltételezem ez a kedvesség az autónak szólt. Örömmel látnék belőle sokkal többet útjainkon, mint családi mindenest! Mindenki elfér benne, minden poggyászt benyel.

A kényelme pazar, rossz úton is csak ringat az autó. Vezethetőség szempontjából ez egy darabig nem tetszett, nyúlósnak és pontatlannak éreztem miatta a kormányzást.

A kényelem és a vezethetőség közti ellentmondást sikerült gyorsan feloldanom, kivittem ugyanis a Mercit tesztpályára, ahol a dolgos mindennapokon, profi sofőröket képeznek veszélyes közúti és terep helyzetek elkerülésére. Mivel épp esett, a műgyantán kezdtünk.

A víz áztatta műgyanta tapadási együtthatója a jégéhez közelít. Itt mutatkozott be számomra a „4-MATIC” fantázianevű összkerékhajtás. Lélegzetelállító! A kocsi jobb oldali kerekeivel a gyantán megálltam, majd kövér gázzal elindultam. Pörgésre és erős hajtási befolyásra számítottam. Nem így történt, az ML kilőtt, mintha száraz betonon startolna. Mind a négy kerékkel a gyantára hajtva, ugyancsak határozottan indult az autó, noha már lassabban, mint az előző próbán. Ezt követően, kikapcsolt ESP-vel is megnéztem, mit tud az ML, meggyőzött. Ebben a hajtásláncban óriási biztonsági tartalék van, megcsúszás és elakadás ellen is. A teljes siker a „jeges” szlalom próbán következett be. Amint az alábbi videón is látszik, ESP-vel és anélkül is, uralható marad a két és fél tonnás monstrum. Nálam a 4-Matic ezzel le is vizsgázott, rajongójává lettem!

Dim lights Embed Embed this video on your site

A biztonságnál folytatva az ellentmondások boncolgatását, rögtön egy már-már elhallgatott részhez érkeztünk. Az ML karosszériája rendkívül merev, kicsit a páncélszekrényekhez hasonló. Az amerikaiak túlmennek az Európában szokásos törésteszteken, őket érdekli az is, mi történik az autókkal borulás esetén. Ennek vizsgálatára kieszelték, az A-oszlopot folyamatosan terhelve, megmérik, mekkora erő hatására roppan az be. 31.545lb-t mértek*, ami 140.319N-nak felel meg, vagyis, hogy közérthető legyen, durván 14 tonna terhelés hatására szenved az A-oszlop maradandó alakváltozást. Ez az ML súlyának durván a hétszerese! A legjobb konkurensek is csak a 60%-át tudják a 14 tonnának! Bravo Mercedes, már Barényi Béla is ezért élt és dolgozott, ő fogalmazta meg, az utascella merevsége kulcsfontosságú a személyi sérülések kockázatának csökkentésében! Erről többet kéne hallanunk, hiszen ettől Mercedes egy Mercedes! Erre büszkének kell lenni, világgá kell kürtölni!

Ugyancsak biztonsági kérdés, sajnos a látni és látszani elv sérül az alap ML esetében. Halogén fényszóróval kapható. No, nem mintha a halogén nem világítana jól, csak van annál ma már sokkal jobb is, a Xenon! Minden Mercedes prospektus elején nagyjából ezt olvashatjuk: önnek csak a legjobbat… Tudom, az ML-hez extraként választható adaptív biXenon-fényszóró bekukucskál a kanyarokba, figyeli a szembejövőket, s a fénypászmát automatikusan úgy állítja be, nehogy elvakítsa azokat, sebesség függvényében választja meg a terítési képet, szóval mindent tud, amit ma elvárhatunk. Tudásához igazodik az ára is, ezért nem várom el, hogy minden ML-hez szériában adják, de egy alap, statikus Xenon igenis beleférhetne az autó listaárába. A másik, ami nagyon hiányzott, a ködlámpa. Gondolom, az adaptív biXenon rendelkezik „köd” vetítési képpel, persze aki halogénnel veszi meg az autót, az ettől nem lesz biztonságban rossz látási viszonyok között. Sajnos, helye sincs a ködlámpának az ML orrán.

Dicséretes a nappali menetjelző alkalmazása, ami valóban jelentős mértékben hozzájárul a biztonság növeléséhez.

Esőben is volt szerencsém az ML-t vezetni, s nehezemre esett az ablaktörlőt bekapcsolni. Ez nem az ML, hanem a márka sajátja, egy nagyjából fél ujjbegy nagyságú gúlát kell a bajuszkapcsoló végén eltekerni. Szép dolog a tradíció, de a biztonságos kilátásért lemondanék róla.


Az alapfelszereltségű ML rugózása lágy. Először a kormányhoz hasonlóan zavart, de aztán gyorsan hozzászoktam. A használat során az idő múlásával végül is, egyre jobban tetszett. Megértettem. Végiggondolva, egy 2.200 kg üres súlyú és 2.950 kg összsúlyú autó esetében, aminek közúton és terepen is helyt kell állnia tökéletes megoldás ezeknek az acélrugóknak az alkalmazása. Ekkora terhelés mellett, ennyire szerteágazó használathoz ez az optimális középút. Kényelmes és mindenhol jól teljesít. Aki ennél is többre vágyik, annak módja van állítható légrugókkal kérni az ML-t. Ekkor a hasmagasság változtatható, terepen az autót felemelhetjük, autópályán gyors tempónál pedig az aszfaltra hasal, ezzel is növelve a stabilitást és csökkentve a légellenállást. A légrugóknak további előnyük, terheléstől függetlenül a hasmagasság állandó marad a választható négy szint bármelyikén. Ez menetbiztonság szempontjából komoly előny!

A végére hagytam a legélesebb s engem leginkább bántó ellentmondást. Sokan, még a baráti körömből is puhány, divatautónak tartják az ML-t. Nem az! Mondják, csak aszfaltra való. Nem igaz! Nagyon komoly hajtáslánccal rendelkezik már a nálunk járt alap verzió is. Igény szerint az autó rendelhető OFF-ROAD csomaggal is. Akkor hatféle hajtási program közül választhatunk az aktuális felhasználás függvényében, differenciálzárat is kapunk az autóhoz, plusz a középső nagyképernyős egérmozin ellenőrizhetjük az aktuális beállításokat.

Mit tud terepen az alap hajtáslánc? Stabilan fogja, és mindenen átvezeti az ML-t. Igazi akadályt csak a hasmagassága jelenthet, mivel „középutas”, fix. Adaptív légrugókkal már ez sem probléma. Az alábbi videót a kétkedőknek készítettem, nem mellesleg saját örömömre is. A tesztautón erősen kopott, teljesen közutas felhasználásra szánt gumik feszültek. Tapadás szempontjából a gumiknak óriási szerepük van. Ezen hátrány ellenére is, az ML minden elé állított józan akadályt könnyedén leküzdött.

Az első off-road videón a szabadba vittem ki az ML-t, s titkos dűnepályánkon fogtam vallatóra.

Dim lights Embed Embed this video on your site

A második off-road videó pedig off-road teszt és oktatópályán készült, olyan helyen ahol hivatásos sofőröket képeznek a piacvezető japán pick-up-ok és marcona terepjárók vezetésére. Remekül helyt állt, minden feladattal megbirkózott, ahol a hajtáson múlt a továbbjutás. Az oktatók csodálatát is kivívta.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Összegezve tapasztalataimat, erősen elgondolkoztam. Sok vadász a jobbik puskáját is odaadná, egy G Mercedes-ért, hogy a Húszon-egynéhány millió forintért kapható „Pure” edition fantázianevű spártai ikonban rázassa magát át a fél országon, mire kedvenc vadászterületére ér. Én nem vadászom, de ha tenném, biztos ML-t vennék, messze húsz alatt, kérnék bele biXenont, Off-road csomagot és légrugózást, és fejedelmi kényelemben, kipihenten érkeznék bármilyen terepre. Az én álom-Mercim ezzel kész is, s szerintem ahova ember keréken eljuthat oda, az ML biztosan elviszi. A többi terepre, meg menjenek lánctalpassal a kalandvágyók!

Az ML egy kiváló autó, kategóriájának jelentős képviselője, s ha tovább boncolgatjuk, igen, a sokrétűen felhasználható, minőségi autók etalonja! Külön említést érdemel még remek fogyasztása is. Az off-road forgatások alatt 12 litert ivott, míg a legutóbbi 1.500km alatt csupán 8,5 litert száz kilométerenként! Ne feledjük, két és fél tonna feltankolva, néhány utassal a fedélzetén! Az összkép az apróságok mellett is nagyon pozitív. Egy teszt pedig akkor ér valamit, ha a későbbi modellek összeállításakor a gyártó visszacsatolásként hasznát veszi.

Rajongója, sőt betege lettem az ML-nek. Persze az én esetemben, mint SUV és terepjáró rajongó ez nem is akkora szó. Az emberek elismerő mosolyán kívül, a legnagyobb szó, az operatőr barátom érdeklődése volt. Ő azt vallja, az autó benzinnel működik és sportos. Az ML akkora hatással volt rá is, hogy elkezdte ecsetelni, ha ilyet venne, mindenképp dízellel kérné… Hát kell ennél több?!


Csupán egy dolog jut gyermeki eszembe, IGEN, egy biXenon-os, légrugós ML tesztautó!


Tesztautónkat köszönjük a Mercedes-Benz Hungary Kft-nek!

Foto: Aszódi Ádám, Mikli László

Videó: Mikli László, Nagy Gábor

Instruktor: Tóth Sándor

A videók elkészítését az El-Com Kft támogatta

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2011.05.15.
Kép

A híres francia énekesnő 1991 óta a neves francia divatház, a Chanel arca, és úgy tűnik, Karl Lagerfeld nem is akar megválni baba arcú...   Tovább »
2011.03.01.
Kép

A brit színész jó ideig élte az ismert, de sztárnak nem nevezhető színészek nyugalmas életét. A legújabb Bondként azonban személye...   Tovább »
2011.06.21.
Kép

A sármos színész egy ügyvéd szerepével lett híres tizenöt éve, legújabb filmjében, Az igazság árában pedig ismét védőügyvédet...   Tovább »
2011.03.14.
Kép

Az írek nemzeti kincse Eithne Patricia Ní Bhraonáin néven született az ország észak-nyugati részén, Donegal megyében. Az Orinoco Flow...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

A nagy sikerű Harry Potter könyvek írójáról valószínűleg azok is tudják, kicsoda, akik soha egyetlen sort sem olvastak a műveiből. J. K....   Tovább »