Opel Insignia teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. június 13. szerda, 10:53

Az Insignia, az Opel megmentője lehet?

Gyerekkoromban, a csepp Kadett-es időkben a Vectra nagy szám volt. A közelmúlt utolsó két generációja már kissé egyhangúra sikeredett. Jól tudta ezt az Opel is, szándékosan szakított nevében is a múltat jelentő Vectrával, s vezette be a középkategória új reményeként az Insigniát. Rengeteg energiát és pénzt öltek a fejlesztésébe, hiszen a középkategória vaskos szegmense a tét számukra. Lássuk, a sok munka megtérült-e?

Amióta a piacra lépett az Insignia, tetszett. A külseje felkeltette az érdeklődésemet, kivívta, hogy vágyjak rá. Aztán besétáltam az egyik szalonba és beleültem. A gomberdő sokkolt. Néhány tesztet elolvastam róla, szó, ami szó, volt tesztelő, aki kifejezetten rajongott ezért a sok gombért.

Mindezek fényében megkülönböztetett érdeklődéssel vágytam a mostani tesztet. Mit ér egy hét? Mennyit tudhatunk meg alatta a tesztautóról? Most kiderül!

Egy nagyon kezes, kiforrott tesztautó, az i40 nyergéből pattantam át az Insigniába. Már indulás előtt éreztem, a csini külső ellenére, itt bizony nem fogok azonnal szerelembe esni. Furcsa volt az Insignia és darabos. Néhányan erre azt mondanák, ah, csak férfias. A kemény kormány és a nyúlós fék párosa, bennem a kiforratlanság érzetét keltette. Meglepett a lötyögős fényszórókapcsoló, a hátsó ablaktörlő kapcsolójának elhelyezése, a mini kijelző a klíma paneljén (amikor fent a „nagyképernyőn” az ülésfűtés kivételével úgyis minden funkció megjelenik), a zsúfolt klímagombok és a nehézkes használat.

Például, a kétzónás klíma, hiába csak egymagam használtam az autót, sokáig nem volt hajlandó egyzónásként üzemelni. Több mint, fél napig, a bal és a jobb oldali hőfokszabályzót is tekergetnem kellett. Azután csoda történt, az autó menüjében, nagyjából négy szint mélységig elmerülve, rájöttem, van egy beállítási lehetőség, amivel meghatározhatjuk, induláskor mono, vagy dual módban kívánjuk használni az autót. Remek. Ezt minden más gyártó, a „dual” gomb klímára biggyesztésével intézi.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Szerencsétlen, klímahasználat közben saját kezünkkel takarjuk ki a kijelzőt. Így csak találgathat az ember.

A következő bosszúságot a telefonom használhatósága okozta. A klímához hasonlóan itt sem volt egyértelmű a teendő. Szabálytisztelő autósként, már átvételkor elkezdtem a „phone” gomb nyomogatásával az amúgy nagyon fejlett telefonomat a beépített bluetooth kihangosítóval párosítani. Mit mondjak? Semmi. Vagyis annyi azért történt, hogy megmutatta a fönti nagy kijelzőn, előttem már kik voltak sikeresebbek nálam. Nem tudott inspirálni. Nagyon bosszantott, hogy hiába a jó autó és a jó telefon, ha azok nem állnak szóba egymással. Az ominózus első nap elteltével, ugyancsak a menüben bóklászva, ráleltem a telefon párosításának lehetőségére is. Innentől kezdve, már remekül működött a kihangosítás. Talán, túlzottan is jól. Sajnos menet közben is beenged a telefon menüjébe. Nem lenne szabad! Mire való a kezelőpanelen a „phone” gomb? Nem tudom, talán dísz, hogy autópályán hajtva kihívást jelentsen a pici betűkkel írt funkciók bogarászása.

A mai, „adrenalin-mentes” világban ez épp jó szórakozás lehet extrém sportok helyett. Ezek persze apróságok, amik a tesztelőt zavarhatják, a valóságban azonban, ha valaki ilyen autót vesz és rájön kedvence, kis „bogarainak” nyitjára, azok már csak sajátos tulajdonságokká szelídülnek. Ettől is lehet valami egyedi.

Menet közben is értek még meglepetések. Autópályán, hatodik fokozatban, tempomattal gurigázva, a kihajtóhoz közeledvén, visszaváltottam ötödikbe –ahol csak lehet, motorféket használok- és vártam a lassulást. A szemem is elkerekedett, ugyanis az autó gyorsítani kezdett! A tempomatot nem izgatta a kuplung használata, a beállított értékre igyekezett az autót visszagyorsítani!!!! Ilyet még nem tapasztaltam, igazán nem is szeretnék újra! Minden más gyártónál, a tempomat beállítását oldja a fék, a kuplung vagy a tempomat-kapcsoló használata. A Toyotát hasonlóért Amerikában szétcincálták! A menet-közbeni meglepetések ezzel még korántsem értek véget.

Az automata-fényszóróvezérlés jelentős késéssel reagál a forgalmi helyzetekre. A 100-as úton próbálgatva, az előttem haladó jármű kanyarban eltűnésekor, helyesen, tompítottról reflektorra váltott. A kanyaron átjutva, már esze ágában sem volt az előttem haladó ismételt feltűnésekor visszaváltani reflektorról tompítottra. A szembejövők sem jártak jobban, feltűnésüket követően, még legalább két másodpercig élvezhették, a szemüket kiégető, Opel-féle foton-ágyú, vakító ragyogását. Mire mellém értek a szerencsétlenek, a sebességük visszaesett kb 40 km/h-ra. Gondolom, szájukra vették a teljes családfámat. Sajnálom. Két szembejövő után, kézzel közbeavatkoztam, a fényszóró karját megbillentettem, ezzel megszűntetve a káprázatot. Innentől kezdve viszont, többé, nem váltott át tompítottról reflektorra. Próbálkozhattam a lámpakapcsoló tekergetésével is, hiába, csak annyit értem el, néhány másodpercig kivilágítatlanul suhantam a mélyfekete éjszakában. Itt már tobzódtam az adrenalinban. Nem esett jól! A lámpakapcsoló automata és kézi üzemmódja között, annak vagy balra, vagy jobbra fordításával lehet váltani. Egyet balra fordítva az aktuális üzemmód kikapcsol, majd újabbat balra fordítva a másik üzemmód aktiválódik. A kétszeri balra fordítás közt pedig, marad a vaksötét. Jobbra fordítva, egy picit jobb a helyzet, noha két fokozatot kell rajta tekerni a kézi tompított állásig, a közte lévő fokozatban a helyzetjelző működik, így ha mi nem is, de minket legalább láthatnak. Ez még így, a befektetett rengeteg munka ellenére sem nevezhető kiforrott, összekopott konstrukciónak. Reméljük, a hamarosan esedékes ráncfelvarrás gyógyírt jelent minden feltárt hibára!

Mit szerethetünk az Insigniában? Sportos, csinos külsejét. Teljes karosszéria választékát, azaz ötajtós, kombi, és a hazánkban nagy rajongótábornak örvendő sedant. Szerethetjük bőséges motorválasztékát. Kifejezett öröm a katalógus szerinti 12 féle belső (szín és anyag kombinációból) a számunkra legmegfelelőbbet kiválasztani. Sok részletét, köztük a most kiemelt, németesen csukódó nehéz ajtóit.

Jó fogású kormányát, precíz, élvezetesen kapcsolható váltóját. Remek, az ülőlap hosszát megnövelő első párnácska. Ötletes a kardánbox üregében csúsztatható pohár-elválasztó.

Néhány német gyártóra jellemző módon, könnyen elérhető az összkerekes verzió is. Karosszéria változattól és üzemanyagtól függetlenül is. Sőt a felára sem eget rengető! Ez igazán gáláns, szimpatikus gesztus. Aki értékeli a jobb tapadást, nagyobb mobilitást és fokozott biztonságot, annak nem kell súlyos százezrek fölött döntenie, csupán 98.000 forintos felár ellenében élvezheti kedvenc hajtása előnyeit. Bárcsak mindenki így csinálná!

Nekem nagyon tetszett az Insignia ébredő ereje. A 160 lóerős változat volt nálam. A teszt kezdetekor, sajnos csupán 80km volt az autóban, így „bejáratósként” kellett kezelnem, de jelentős erőnövekedésről számolhatok be a teszt végére. Ezalatt a szűk egy hét alatt is, érezhetően jobb lett az autó, mintha kicsit összerázódott, vagy inkább összekopott volna benne minden.

Meglepő módon, a fogyasztása messze alulmúlja a teljesítménye alapján akár még elfogadhatónak is nevezhető 8 literes átlagot. Nálam bejáratós üzemben, gyakran kapcsolgatva, 0°C körüli hőmérsékleten csupán 6,7 litert ivott. Derék, hű hosszútávfutó társ válhat belőle.

Legnagyobb elismerésemet és csodálatomat, az adaptív xenon fényszórója váltotta ki. A katalógus szerinti 8 funkciója közül, ha elfelejtjük a fent már taglalt automata reflektort, egy igazán briliáns, műszaki csodára lelhetünk. A sebesség (és egyben felhasználás) függvényében változó fénypászma nagyon hasznos. A számomra legértékesebb funkciója ennek a lámpának azonban, a kanyarokba bevilágítani képes, a lencsét fizikailag is elfordító funkciója volt.

Este ez egy áldás. Nagyon jól kiszámolták, a sebesség és a kormány szögének elfordulása függvényében hová essék a fénynyaláb legintenzívebb része. Bárhogy kanyargott az út, az Insignia a sávom közepére irányította a fénycsóva közepét. Ezt nevezem biztonságnak. Korábban még nem láttam ilyet, remélem, mihamarabb elterjed széles körben is! Sok gyalogos, gyermek, idős lehetne nagyobb biztonságban este a forgalomban. Az aktívan elforduló xenonfény mellett, egy statikus, halogén kanyarfény is segítségünkre van. 40km/h sebesség alatt, bizonyos kormányelfordítás, vagy az index használatára bekapcsol, s kilencven fokban oldalra kivilágít. Nincs az az árok, vagy farönk, ami az Insignia vezetője előtt rejtve maradna. Ezt nagyon élveztem.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Örömmel mondhatom, látszik az Insigniába ölt sok munkaóra eredménye! Összességében ez egy jó autó. Visszagondolva, a nehézkes kezdés ellenére, napról napra jobban szerettem ezt a tesztautót. S bár kristálytisztán emlékszem, ez nem egy első látásra szerelem kapcsolat volt, mégis meg merem kockáztatni, idővel, még akár rajongani is tudnék az Insigniáért. Minden csak türelem, kitartás, érdeklődés és menüben bóklászás kérdése.

Őszintén kívánom, a ráncfelvarrás alkalmával bátran nyúljon az Opel az Insigniához, s az apró botlásokat kijavítva, méltó helyére emelje, a középkategória élmezőnyébe!

Tesztautónkat köszönjük az Auto Palace Hungary Kft-nek!

Fotó: Aszódi Ádám

Videó: Aszódi Ádám

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2010.12.02.
Kép

A nagy sikerű Harry Potter könyvek írójáról valószínűleg azok is tudják, kicsoda, akik soha egyetlen sort sem olvastak a műveiből. J. K....   Tovább »
2011.12.08.
Kép

Ian Somerhalder karrierje érdekesen alakul, hiszen a szép vonásokkal megáldott, modellként befutott fiatalember olyan szerepben lett...   Tovább »
2011.06.21.
Kép

A sármos színész egy ügyvéd szerepével lett híres tizenöt éve, legújabb filmjében, Az igazság árában pedig ismét védőügyvédet...   Tovább »
2011.05.15.
Kép

A híres francia énekesnő 1991 óta a neves francia divatház, a Chanel arca, és úgy tűnik, Karl Lagerfeld nem is akar megválni baba arcú...   Tovább »
2011.03.01.
Kép

A brit színész jó ideig élte az ismert, de sztárnak nem nevezhető színészek nyugalmas életét. A legújabb Bondként azonban személye...   Tovább »