Tai Chi: a hosszú élet titka Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. március 14. hétfő, 11:03

A Tai Chi Chuan ősi harcművészeti stílus, amely a külső szemlélő számára inkább valamilyen lágy, könnyed, kifinomult táncnak tűnhet.


Kínában úgy tarják, "Aki a a Tai Chi-t gyakorolja, az a gyermek lazaságára, vasegészségére és a bölcs ember lelki békéjére tesz szert”.

Biztosan mindannyian láttak már olyan kínai filmet, amelyben a virágzó fák alatt, a zöld gyepen egyszerre több száz ember végez egyszerre - szinte mérnöki pontossággal - tai chi gyakorlatokat. Munkába igyekvő aktatáskás üzletemberek teszik le holmijukat, és gyerekes anyukák állnak be a sorba, és idősek is szép számmal akadnak a friss levegőn mozgók között. Ugye, ismerős?

Ma már szerencsére hazánkban is számtalan helyen oktatják a Tai Chit, sőt, a legnagyobb wellness hotelekben is módunk van arra, hogy kipróbáljuk, de legalábbis elkezdjük megtanulni ezt a hosszú, egészséges életet ígérő gyakorlatsort.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Nos, nem véletlen e lelkesedés a több ezer éves mozgásforma iránt, hiszen aki ezt gyakorolja, jó eséllyel elkerülik a korunkat sújtó civilizációs betegségek, a járványok, és a stressz okozta lelki bajok. A Tai Chi több ezer éves, lágy stílusú harcművészet, amely mindenki számára elsajátítható és minden korosztály számára ajánlott. Látszólagos könnyedsége mögött azonban rengeteg gyakorlás és precíz munka rejlik, így nem véletlen, hogy egy kiadósabb tai chi edzés során több kalóriát égetnek el a résztvevők, mintha szörföznének.

A mozdulatsor prevenciós és energetizáló hatású: segítségével a testben keringő életenergia, a csi kiegyenlítődik, ezáltal immunrendszerünk vas-erőre tesz szert. A mozdulatsorok hatására elengedjük a negatív energiákat, így amellett, hogy minden tagunkat átmozgatjuk, a lelkünk is felfrissül, megszabadul a stressztől, a nyomástól, a rossz gondolatoktól. Különösen javasolt azoknak, akik stresszes, és kevés mozgással járó munkát végeznek.


Nem igényel különösebb felszerelést, csak egy kis teret, lehetőleg a szabad levegőn, és egy könnyed, relaxációs zenét lejátszó berendezést. Természetesen vásárolhatunk laza, kellemes selymes anyagú, kínai "Tai chi" ruhát, hogy jobban azonosuljunk az ősi harcművészettel, de a tanulás kezdetén ez igazán nem szükséges.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Miben segít a Tai Cji?

- Javítja a keringést, és emeli a vér-oxigén szintet, így különösen ajánlott szív- és érrendszeri problémákkal küzdőknek, magas vérnyomásban szenvedőknek, agyvérzés utáni lábadozás után, trombózis utáni rehabilitáción

- Erősíti az immunrendszert, így gyerekek, fiatalok és idősek egyaránt művelhetik. Nincs benne ugrálós, megterhelő feladat, nem húzhatjuk meg a derekunkat vagy a nyakizmainkat, minden feladatsor lassú és kifinomult

- Iskolás gyerekek esetén különösen, de mindenki számára javallott, akik tartási problémákkal vagy derékfájással küzdenek, hiszen remek tartást eredményez.

- Fogyasztó hatása van, hiszen megmozgat minden izomcsoportot, és remekül karban tartja az embert

- Stessz-oldó hatású, javítja az idegrendszer állapotát, relaxál, megnyugtat, energiával tölt fel

- Erősíti az immunrendszert, segítségével nem lesz szükségünk gyógyszerekre

- A Tai chi természetesen a sok pozitív egészségre gyakorolt hatása mellett igen komoly, és rengeteg gyakorlást igénylő harcművészet,  ennek tanúi lehetünk, ha az interneten vagy esetleg egyszer megnézünk egy harcművészeti bemutatót. :-)



Tibeti hangtál a gyógyulásért >>>

Csengő-bongó yin-yang golyók >>>

Csodálatos zöld tea >>>

Kínai termékenység naptár >>>


Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.