Toyota GT 86 a sportautó több arca teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. szeptember 12. szerda, 08:51

Az üzleti cápák ráharapnak erre az autócápára?

Pofája lapos, száját mégis nagyra nyitja. Szemei hunyorogva, már-már sunyin merednek előre. Vonalai láttán, az utcán mindenki forog utána. Piros színe vonzza a tekintetet, s kiemeli a kis gép sportos mivoltát.

Mit várhatunk tőle voltaképp? A Toyota pozicionálása alapján örömautót. Korábbi, rövid tesztünk alapján ennél sokkal többet! A sportkocsit mindenki látja a képeken, de ki látja a különc vonalat képviselő cégautót ebben a kis kanyarvadászban?

Mi kell az üzleti negyednek? Mondják, a költséghatékonyság. Amennyiben ez igaz lenne, minden üzleti autó hybrid, vagy 1liter lökettérfogat alatti dízel lenne, lehetőleg újrahasznosított papírból, hogy olcsó legyen a fenntartás, formájuk pedig a ruhásszekrényéhez közelítene, hogy minél több kolléga és akta férjen be, jól kihasználva minden szegletet. Ehhez képest, a magyar autópályák tele vannak 4,5 méter feletti hosszal rendelkező, a sofőrjükkel egyedül gurigázó prémium limuzinokkal és kombikkal, amikről az üzemeltető elhiszi, gazdaságosak. Nincsen ezzel baj, hiszen nem kell mindenkinek a közösségi közlekedést támogatnia, csupán fel kell ismerni az igényt és vállalni az egyéniséget! Kár unalmas autókat választani a szokás és az előítéletek miatt!

Ezek szerint egy GT 86 méretű autó valóban beválhat mint cégautó, vagy kisebb családok mindennapi járgánya? Nézzük!

Gyermeküket még csak tervező, vagy már kireptető szülők esetében a méret a GT86 esetében nem lehet kizáró ok. Elöl hosszában parádés, keresztben megfelelő, fölfele 190cm felett nem ajánlott. A csomagtartó, bár szűk nyíláson át pakolható csupán, formája és mélysége miatt bőven kiszolgál két, akár három embert is a mindennapokban, sőt nyaralásnál sem vall szégyent. A keményvázas koffereket el kell felejteni, puha sporttáskákban viszont kétheti felszerelés is beférhet.

Helyükön álló hátsó üléstámlákkal amint az alábbi video is mutatja, tizennégy karton folyadék is befér hátra. (14x6x1,5liter), azaz 126 liter, ami megfelel 126kg-nak. A feneke ilyenkor sem ül le, a kanyartulajdonságai viszont javulnak, a terhelt fenékkel kevésbé izgága a GT86 fara. Katalógus adat szerint kétszáz-egynéhány literes a csomagtartója, ami száraz adat csupán, sok gyártó sokféleképpen él a mérési szabályok alkalmazásával. A Toyotánál egyszerű a képlet, a teljes bevásárlókocsi tartalmát benyelte a puttony. Néhány középkategóriás családi mindenes is megirigyelheti ezért!

Dim lights Embed Embed this video on your site

A hátsó ülésről nem sok szót érdemes ejteni, mondjuk úgy, a fotóstáskám kényelmesen utazott.

Mennyit iszik a GT86? Meglepően keveset. A teszt durván 500 kilométeréből nagyjából a felét pályán tettük meg az autóval padlógázas kigyorsításokkal, s csupán csak 12 litert kért 100 kilométerenként. Mindennapos használatban biztos el lehet vele gurigázni 8-10 literből is.

A kormány nagyon közvetlen, a fék harapós. A futómű kicsit rázós, -sportos. Az egyetlen tulajdonság, ami miatt mégsem nevezhetjük ideális, csak mondjuk, álom cégautónak, az pedig a részlegesen önzáró hátsó differenciálzár. Ez minden kanyart sajátos élménnyé varázsol, nagyon könnyen enyhe megcsúszásra készteti az autót, majd ezt megtartva hihetetlen stabilitással fordítja be a GT86-ot.

Ennek a mókának a gumik látják kárát, a tesztautóban nem volt még 5.000km, mégis a teszt során gumicserén is át kellett esnie. Hasznos tapasztalatokkal járt. A gyári szerelésű, nagynevű gyártó gumijain úgy riszált a GT, hogy alig lehetett vezetni. A korábban már pályán bekoptatott feltörekvő gyártó gumijai viszont remekül fogták a GT86-ot kanyarokban.

Okos gumiválasztással a lehető legtöbbet ki lehet hozni a kis Toyotából.

Mindezt összegezve elmondhatjuk, némi kompromisszum árán igenis lehet a GT86-ból cégautót faragni. Minden csak a gondolkodásmódon és a cég énképén múlik.

Amennyiben fiatalos és egyedi megjelenésre vágyunk, példát vehetünk akár a „Piros Bikás” osztrák italgyártóról is, néhány éve, kultikus ikonnak számító Mini-ket alakított mozgó cégreklámmá. Hátha, a GT86 lesz a következő!

Az ilyen kanyarvadász bestiák igazi képességei közúton nem vizsgálhatók hitelesen. Minden, a saját képességeit csiszolni vágyó autós számára javaslom, vigye ki kedvencét zárt pályára! Milyen legyen a pálya? Versenypálya kavicsággyal? Az átlag autós számára veszélyes és megtévesztő lehet. Rántó pados-szökőkutas gyantapálya? Hány rántó paddal találkoztak eddig közútjainkon? A válasz egyszerű, nagyon kerek szám: nulla! A valós vezetéshez annyi köze van az ilyen pályáknak, mint a fogas nevű halnak, az ugyancsak fogas nevű kabátakasztóhoz.

Én sokkal jobbat találtam. A nagy szakmai múlttal rendelkező vezetéstechnikai instruktor Székely Gyula irányításával, a tököli reptéren működik az ideális tesztpálya. Két tank üzemanyag áráért, egész nap ismerkedhetünk az autónk képességeivel az igényünk szerint kialakított pályákon, képzéssel egybekötve. Kérhetünk lassú technikás, gyors a végsebességet tesztelő, kanyargós a biztonsági berendezéseinket próbára tevő, de akár autóversenyzői képességeket igénylő pályát is. Kombinálhatjuk is őket kedvünkre tudásszintünk szerint. Bukótér a végtelen reptér, mondhatni bolondbiztos a program. Bátran kihozhatjuk a család kedvencét egy kis mókázásra!

Én is mókázni érkeztem, a korábbi GT86 cikkben már beharangozott üvöltővigyort hajkurászni. Sikerült! Brutálisan tapad és kanyarodik a GT86! Egyszerűen ide való! Élmény vele minden méter. Pontosan érezni az orrát és a széleit, vigyorogva kereshetjük határait. Mivel nem a végsebessége izgatott az autónak (úgysem lehet sehol kihasználni), így több technikás pályát jártunk be vele. A videó sajnos a sebességet csak kevéssé képes érzékeltetni, fontos megjegyeznem a három bejárt pálya mindegyike 800 és 1.000méter közötti hosszal bírt. A menetstabilizáló formailag gombbal kikapcsolható, a valóságban (törvényi okok miatt) az elektronika mindig közbeavatkozik. Így a hazai piacon kapható GT86-ok egyike sem driftautó!

Dim lights Embed Embed this video on your site

Dim lights Embed Embed this video on your site

Sebaj, a csúszáshatáron közlekedve kétszer akkora sebességgel haladva, mint az átlagautók jól érezhetjük magunkat, az elérhető árúnak tervezett hátsókerék hajtású egyedi sportautónkban. Aki az átlagtól kicsit eltérő, mégis használható autó vásárlását tervezi, mindenképp számoljon a GT86-tal, megéri!

Tesztautónkat, a GT86-ot köszönjük a Toyota Motor Hungary Kft.-nek!

A vezetéstechnikai segítséget köszönjük Székely Gyulának és a VEZETÉSTECHNIKA-TESZT-TRÉNING Szolgáltató Bt-nek!

A videók támogatását köszönjük az El-Com Kft.-nek!

Foto: Aszódi Ádám

Video: Nagy Gábor, Váradi Gergő

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2011.04.25.
Kép

Jet Li, Amerika első számú kínai sztárja nem csupán sporteredményeivel és dollármilliókat hozó filmjeivel, hanem adományozó vénájával...   Tovább »
2010.10.06.
Kép

Heidi Klum újra is újra bebizonyítja a világnak, hogy a modellkarrier összeegyeztethető az anyasággal. Sőt, a Victoria Secret legszebb...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

Rékasi Károly színművésszel kihívást jelentő szerepekről, átlényegülésről, neves tanítókról, útravalóról, próbákról, és az...   Tovább »
2012.06.25.
Kép

Paul Bettany a világ egyik legfelkapottabb angol színésze, aki bebizonyította, hogy nem csak a prózai szerepekben tud kiemelkedő produkciót...   Tovább »
2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »