Toyota GT 86 - az elérhető sportautó teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. július 07. szombat, 17:16

Toyota GT 86 játékszer, élményautó, vagy esetleg logikus választás?


Hazánkban a Toyota bemutatta a GT86-fantázianevű Celica utódot. A név a múltbéli legendás 2000GT modellre is utal, jelentős történelmet adva ezzel az újdonságnak.

A reptéren rendezett rövid teszt, leginkább a kérdések megfogalmazására volt alkalmas, amikre talán a hosszabb teszt majd válaszol.

A GT 86 szép, izgalmas, dinamikus, mai autó. Ebben még semmi rendkívüli nincs. Küldetését tekintve a Toyota megfogalmazása szerint ez egy játékszer, ami (külön dicséret a tervezőknek érte) tökéletesen alkalmas a mindennapi használatra.

A reptéri próba sajátja, hogy remek minőségű, jól tapadó, végtelen felületen lehet az autót vallatóra fogni. Hála a Toyota Motor Hungary-nek, Székely Gyula vezetésével profi vezetéstechnikai-oktatókat is biztosított a bemutatóra. Az általuk kijelölt lassabb technikai, és gyorsabb sebességi pályákon az autó kiválóan szerepelt. Engem tulajdonképpen a technikai pályán mutatott képességek ejtettek ámulatba. Sok hókuszpókuszt felsorolhatunk, kezdve a Subaru boxermotorjától, a 440mm magasan lévő tömegközéppontig, mit sem adnak át az élményből. Az érzés leírhatatlan, talán az óvodások beszélgetésével illusztrálhatjuk leghűebben: úgy kanyarodik, hogy az elképzelhetetlen, hihetetlen sebességgel, sőt annak százszorosával hajthatunk be vele a derékszögű kanyarba és biztosan beveszi. Mindeközben remek kilátás és pontos visszajelzések segítik a manővereket.

Nekem csupán egyszer sikerült kihoznom a sodrából a nagysebességű pályán a visszafordító előtt későn és finoman fékeztem csupán, így egy leszálló MIG sebességével vetődtünk a bójasor közé. Az VSC hevesen korrigált, én gyorsan tekertem a kormányt, így nem csak mi, de a bóják is megúszták. Akkora élménybombát ad a GT86 a vezetőjének, amit eddig más autóban még nem tapasztaltam. Leírására, talán az „üvöltővigyor” kifejezés illik a legjobban. Az autó gyorsulása, a végtelen síkságon, tereptárgyak és más autók nélkül nem hengerelt le, de a forgalomban biztosan sokkal jobban lehet érzékelni.

A fogyasztása meglepett. A lassabb, technikás pályán, ahol csupán második fokozatban, padlógázzal használtuk az autót, csupán 11,2 litert írt a számítógép, ráadásul én csak a délutáni szekcióban jutottam az autóhoz, így biztos, hogy előttem három órát már legalább gyötörték. Ez sok jóval kecsegtet a hosszabb tesztre.

Az élmény már biztos, a játékszer kifejezést még pontosítom. A GT86 valóban alkalmas a játszadozásra, de amennyiben a közúti tesztünk igazolja a Toyota állítását, miszerint az autó tökéletesen alkalmas a mindennapi használatra, akkor azon jóval túl is mutat. Induljunk ki az árából: 8,86 Millió Forint, ami önmagában véve nem kevés. Figyelembe véve, hazánkban csupán egy, a legmagasabb felszereltséggel kapható az autó, ami a nagykijelzőtől a bi-Xenon fényszórón át a gyönyörű alu-felniig mindent magában foglal, extraként csupán bőrkárpitot és automata váltót lehet rendelni, már javul a kép.

A csavar pedig most következik. Ez egy rétegautó, ami ha beválik, -s miért ne válna, Subaru motor Toyota kasztniban garancia a megbízható pontos működésre- óriási rajongótábort gyűjthet magának. A használt, eladó sorba jutó darabok száma kevés lesz, így a magas viszonteladási ár borítékolható. Okos ember, befektetésként is tekinthet erre az autóra! A modellfrissítés és ráncfellvarrás is ritkábban fogja súlytani, mint az átlag családi, vagy üzleti cirkálókat. A német reprezentánsokat szándékosan kihagyva a mostani példából, márkatárssal vessük össze! Álljon itt az üzleti szegmens elitje és a családi vásárlók álma, a piaci irányokat is befolyásoló Avensis. Minden szempontból etalon. Amennyiben kicsi a családunk, vagy egyedülállók vagyunk, nem szeretünk kubikusként, vagy hordárként közlekedni, vagyis nincs szükségünk a nagyobb puttonyra, bizony a GT86 minden más szempontból komoly vetélytársa lehet a limuzinoknak. Miért? Mert szebb azoknál, gyorsabb azoknál, sokkal nagyobb élményt nyújt náluk, érdekesebb mint azok, pontosabban vezethető azoknál, azonos felszereltség mellett olcsóbb, sőt az árát is jobban tartja! Érdekes, ugye? Az ember nem is gondolná. Mi a helyzet a fenntartással? A biztosítás lehet, hogy drágább lesz, az üzemeltetés nem valószínű. Talán törés esetén az elemek pótlása többe kerülhet, mint a tucatautók esetében, a fogyasztás viszont lehet, hogy a benzines limuzinoknál alacsonyabban alakul. Ráadásul, minden vezetés alkalmával büszkék lehetünk rá, mosolyogva mehetünk vele bárhová, igen, még munkába is! Jó választás lehet akár olyan cégek flottájába is, akiknek fontosabb a megjelenés az átlagosnál, esetleg egyedi gondolkodásmódjukat cégük eszközeiben is ki kívánják fejezni.

Ezek után, jogos a kérdés, miért nem jár még minden cégvezető örömautóval? Talán, mert eddig eszükbe sem jutott, kevés információjuk volt erről a kategóriáról, s az is előítéleteken alapult… Kár érte! Majd a hosszabb teszt alkalmával segítünk rajtuk!

Veszélye, talán egy lehet: a GT86-hoz szokott sofőr más autót vezetve, könnyen meglepődhet egy-egy kanyarban!

Végezetül a kérdések, amik a hosszabb teszt válaszaira várnak:

-milyen a futóműve városban, rossz utakon?

-milyen vele a parkolás, leér-e az orrkötény?

-tényleg csak ennyit fogyaszt?

-hogy gyorsul a többiek között?

-mennyire alkalmas hosszabb túrákra?

-minden körülmény között kényelmesen kiszolgál két embert?

-tényleg versenyképes lehet csupán gazdasági szempontok alapján a limuzinokkal?

A meghívást köszönjük a Toyota Motor Hungary Kft-nek!

Foto: Aszódi Ádám

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Mikli László  - van egy pár kép...   |2012-09-10 20:51:45
:-)
Aszódi Ádám  - GT86képek   |2012-09-11 21:52:20
Szia Laci, nagyon örülök, köszönöm! A cikk holnap megjelenik. Csütörtökön készülök hozzátok a legújabb tesztautóval, vagy akkor tudnád átadni, vagy a mailcímemen keresztül: sales@decens.hu
Köszönettel:
Ádám
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2011.03.21.
Kép

Hiszik vagy sem, Gregor Bernadett félénk gyermek volt, akinek esze ágában nem volt szavalni az iskolai ünnepségeken, és sosem kereste a...   Tovább »
2011.07.29.
Kép

Angelina Jolie-t lehet szeretni, lehet őt nem kedvelni, de az vitathatatlan, hogy nem mindennapi jelenség. Vérbeli nőstény, akinek határozott...   Tovább »
2011.10.18.
Kép

Október 14-én, pénteken nagy sikerrel mutatta be a Centrál Színház az Egy nyári éj mosolya című Broadway-musicalt Törőcsik Mari,...   Tovább »
2011.04.29.
Kép

Uma Thurman, Tarantino harcos istennője, a Ponyvaregény ikonja, az egykori modell, két gyermekes családanya és A-kategóriás szupersztár ma...   Tovább »
2010.12.02.
Kép

A húsz éves színésznő tehetsége mellett egy dologban már gyermekkorában is jeleskedett: hitt abban, hogy imái meghallgatásra kerülnek......   Tovább »