Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Annyversary teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. február 24. péntek, 08:00

Egy rendkívüli autó rendkívüli tesztje

Mindig is tetszett a Land Cruiser, már a szalonban álldogálva is lenyűgözött. Magát a Toyotát - mint márkát - nagyra tartom, ezért joggal mondhatja bárki, a cikkem elfogult. Ettől jó egy autó, hogy érzelmeket vált ki. Persze cél a tárgyilagosság, de bizonyos határok felett az ember már nem tud uralkodni magán, s szabad folyást enged rajongása efféle kinyilatkozásának. Ez van, ez egy remek autó, ami engem teljesen rabul ejtett!

Mivel csavarta el ennyire a fejem? Rengeteg jó tulajdonsága közül kettőt emelek ki, mint ámulatom és megbecsülésem legfőbb kiváltóit: stabilitás és megbízhatóság. Cikkem során sokszor fogok még ezekre hivatkozni! Tömörségük teljesen egybecseng az autó karakterével, kevés sallang, komoly tartalom. Tesztünk egyik különlegességét is e két tulajdonság Land Cruiserhez kötése adja.

Kezdjük az elején! Terepjáró? SUV? Jól csengő szavak, mögöttük különleges masinákkal és népes rajongó táborokkal. Hová tartozik a Land Cruiser? Bármelyikbe is soroljuk, nincs párja. Hazánkban jellemzően német és ázsiai ligatársai poroszkálnak az utakon. A német vonal egyértelműen a közutas felhasználást támogatja csillogóbb külsővel, egy picit gyengébb terepképességekkel, míg az ázsiaiak némelyike bár nagyon komoly, terepes ábrázattal bír, mégsem veheti fel a versenyt ezzel az ikonnal.

A Decens Magazin egyik fő küldetése, hogy gondolatokat ébresszen. A bevezetőben beígért rendkívüli teszt pedig eltér a szokásostól. Jelen esetben annyira eltérhet, hogy néhány olvasóban meglepődést válthat ki az összehasonlítás –elsőre-. Mindezért a magyar piac, néha minden alapot mellőző káros előítéletei okolhatók. Dobjunk félre minden eddigi képzetet és nyissuk ki elménket az új befogadására! Újdonságként a Land Cruisert nem más terepjárókhoz hasonlítom, hanem másik kasztból választok számára táncpartnert, hátha sokan ráébredünk, mennyire megéri ilyen autót venni! Minden csak megközelítés kérdése. Megosztó lesz? Lehet! A lényeg, a cikk alján önök is osszák meg velünk és egymással megtisztelő véleményüket!

A választásban szerepet játszott, két világkép eltérését most autókon is szemléltethetjük. A Land Cruiser testesíti meg a régi gondolkodásmódot, miszerint a használati tárgyaink valós értékét a használhatóságuk és időtállóságuk adja. Ugye mondtam, stabilitás és megbízhatóság! Apai nagyapám kovács volt, az általa készített szerszámok némelyike, mind a mai napig használható állapotban van, s remélem, még az én unokáim is ugyanígy láthatják őket! Ő nem volt jó vásárló, nem lehetett neki évente újabb és újabb szerszámokat eladni. A másik véglet a fogyasztói társadalom sarkos bemutatása –hogy egy autógyártót se sértsek meg,- háztartási gépeken keresztül. A csilli-villi gépet boldogan hazaviszi az ember, tudván, mostantól az élete más mederben folyik, sok gondját új masinájára bízhatja. Egészen a garancia idő lejártáig, amikor megjelennek az első hibák. Ez is élettartamra méretezés, csak itt a mértékegység nem az emberöltő, hanem a garanciaidő! Rövid számolás után átlátjuk, olcsóbb újat venni, mint a régit javíttatni, s mint tipikus fogyasztók, hoppsz, kidobjuk, s rohanunk a boltba újat, csillogóbbat, „környezetünket még inkább kímélőt” venni. Csak győzzük fizetni! Mikor jövünk rá, hogy becsaptak? A kellemes életvitel, persze jó eséllyel a két végpont között van, talán épp’ félúton, hisz legalább olyan jó, a megbecsült tárgyainkról bizton tudni, hogy bármikor számíthatunk rájuk, mint néha, az újnak is örülni!

Lássuk a táncpartnert! Nem konkrét autót szemeltem ki, hanem az egyterűek egyre népesebb táborát. Mit nyújtanak ezek? Alapvetően gyermekkorom Wartburgjainak légtartalmát, szándékosan nem térfogatot írtam, mert akkor joggal gondolhatnánk az egész autóra, én itt a fejteret és a magasabb üléspozíciót kívántam kiemelni. Mindezt teszik úgy, hogy általában egy „donor” alap személyautó magasított, ezáltal kényelmesebb verzióiként csalogatják egyre nagyobb sikerrel a jóhiszemű, családjukért mindent elkövető, gazdasági rémképekkel agyonijesztett családapákat. Akik abban a hitben vesznek egyterűt, hogy bár nagy összeget költöttek autóra, azt mégis a lehető legjobban költötték el, kímélve környezetünket, óvva családjukat. S mit kapnak valójában? Egy személyautót óriási üvegfelületekkel, origami ülésrendszerrel, nagyon erős marketing háttérrel, ami a háromévente esedékes ráncfelvarrások alkalmával porba sújtja őket azzal a rémképpel, ha nem az átdolgozott külsejű és még inkább környezetbarát modellben parádéznak, akkor már se trendinek, se fiatalnak, nem fognak tűnni, sőt, még környezetbarát énképüket is feledhetik. Így aztán marad a csere. Ez lenne környezetbarát? A kitartóbbak esetleg kihúzzák a ráncfelvarrás utáni három évet, az újabb modell megjelenéséig, de utána aztán már tényleg „muszáj” cserélni…..

Mit keres a képben egy Land Cruiser? Nagyon is sokat! Kezdem a legkézenfekvőbbel: a légtartalmat biztosan hozza.

Kicsit nehezebb téma, az ár következik. A cikk írásakor hazánkban a Land Cruiser-t 12,2 és 20,5 millió Forint közötti áron lehet megvásárolni. A legmagasabb árat metálfénnyel érthetjük, rengeteg olyan extrával, mint például a távolságtartós tempomat és a hátsó óriásmonitor, a szemet gyönyörködtető külső világítás, amiknek bár a terepjáráshoz semmi közük, az utazási komfortot mégis fokozzák.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Ideális középutat keresve, gazdagon felszerelt, kiváló terepjáró képességekkel megáldott, hatalmas kombiként is használható, ötajtós Land Cruiser VX-et 15 és fél millióért vehetünk. Ez durván két családi egyterű ára. Szigorúan a számok alapján, megéri? Nézzük!

A fent vázolt esetben az egyterűnek az átlag tulaj, 3-6 évig örül, majd lecseréli. A Land Cruiser tulajokat sokkal kevésbé fenyegeti a marketing gépezet, szinte csendben szoktak arcot váltani, ráadásul a kötődés és rajongás is erősebb az utóbbi tulajok körében, így a 10 éves boldog használat abszolút átlagosnak nevezhető, de a 15 év sem ritka. Átlagnak vegyünk 12 évet. Ennyi idő alatt az egyterű tulajok 2-4db egyterűt „fogyasztanak el”, míg a Land Cruiser tulajok csupán egyet. Eszerint 12 év leforgása alatt vételárként ugyanannyit, vagy a dupláját költik az egyterű tulajok autóvásárlásra, mint a Land Cruiseresek. Persze kezdéskor a magasabb összegnek rendelkezésre kell állnia LC vásárlása esetén, az egyterűk esetében ez időben eloszlik, így a dupla kiadás kevesebbnek tűnhet. Az LC árát nevezhetjük magasnak, de drágának semmiképp, ugyanis a drága szó mögöttes tartalommal is bír, mintha az adott áru nem feltétlenül lenne jó vétel. Az LC viszont, minden ráköltött Forintot megér!

Tovább folytatva a kiadásoknál, az nyilvánvaló, hogy üzemanyagból többet igényel egy LC, mint sok egyterű. A nálam járt példány 14 literes átlagfogyasztást írt, s visszanézve menüjében a közelmúlt, más tesztelők által „elért eredményeit”, azok is ekörül az érték körül táncoltak. Hideg van, s feltételezem, mindenki kipróbálta az autót épített utakon kívül is, ott pedig gyakran használ az ember felezőt. Így már nem is tűnik olyan soknak. Tegyük hozzá, saját használatban az ember nem terepezik állandóan, s kézi váltóval is megvehetjük az autót. A fogyasztás legalább 30%-ban múlik, magán a vezetőn, így aki akar, tényleg autókázhat kevés üzemanyag elégetése mellet az LC-vel. Katalógus szerint 8,1 litert iszik egy ilyen masina, ha ráhagyással kezeljük, 10 litert elfogadhatunk egy kézi váltósnál. Ez durván 3 liter megtakarítás száz kilométeren az egyterűek javára, bár azok csupán fele olyan súlyúak, mint egy LC és viszonylag kevesük büszkélkedhet 3 literes dízelmotorral. Fajlagosan így az LC biztosan jobb, persze a benzinkutast egyáltalán nem érdekli a fajlagos üzemanyag fogyasztás, inkább törődik az, a ténylegesen tankolt mennyiség árával! Mennyit megy egy átlag autós évente? Tizenöt-húszezer kilométert? Számoljunk tizennyolcezerrel! Ez havonta kereken 1500 kilométert jelent, vagyis a 3 literes különbség havonta 45 litert jelent, 400 Forintos áron 18.000 Forintot. Ez soknak tűnhet, de belegondolva, sokan ennek a többszörösét is eltelefonálják havonta. A dohányosokat nem akarom pellengérre állítani, de ők jó eséllyel ennek a dupláját is elköltik mostanság havonta önrombolásra, később pedig gyógyszerekre. Írhatom, mert valaha én is dohányoztam. Én a locsogás és sok más felesleges emberi tevékenység helyett, inkább Land Cruisereznék!

Mit spórolhat nekünk az LC, egy egyterűvel szemben? A válaszhoz érdemes elmerengnünk a tervezési célokon és a várható felhasználás módján. Az egyterűek tipikusan fogyasztási tömegcikkek, s mint ilyenek, rövidebb élettartammal bírnak, alkatrészeik méretezésénél pedig, –jellemzően a német utak minőségének megfelelő- átlag közutas használatot feltételeznek. A Land Cruisert, a hazai útviszonyainknál jóval zordabb körülményekre tervezik, olyan utakra, ahol a megszámlálhatatlan kátyút némi döngölt föld, esetleg kőzúzalék köti össze. Azokon a terepeken is az örökkévalóságig szolgálnak, tehát nálunk joggal számíthatunk problémamentes, stabil és megbízható működésre. Amíg a többi autó tulajdonosa bőszen költ a stabilizátor-rudakra, lengéscsillapítókra, alsó-lengőkarokra, kerékagy-csapágyakra s idejét szervizekben vesztegeti, addig a Land Cruiser tulajoknak annyi a dolguk, hogy menjenek.

A Forintokon továbblépve, nézzük a használhatóságot! A Decensnél első a biztonság, így noha az egyterűek legtöbbje és a Land Cruiser is kérhető hétüléses kialakítással, mi mégis ötajtós kombikként tekintünk rájuk a legszívesebben! A biztonsági kockázatról bővebben itt olvashatnak. Az ötajtós családi mindenesek jó, ha igáslókként és málhás szamarakként is helyt állnak. A Land Cruiser teherbírása felszereltség függvényében 600 és 900 kg között mozog. Hol vannak ehhez képest az egyterűek? A Land Cruiser által vontatható fékezett utánfutók maximális tömege 3.000kg! Tipikusan vitorlás, lószállító, esetleg autószállító köthető mögé. Az egyterűek, még a felét sem tudják. A fél vitorlás, meg nem úszik olyan jól, mint az egész…..

Következő összehasonlítási pontunk a mobilitás. Most az egyterűekkel kezdem, járdától járdáig a közúton remekül helyt állnak. Hosszú első és hátsó túlnyúlásaik, mélyre húzott orrkötényük miatt viszont sok helyen felakadnak. Most nem offroad pályákra, hanem csak a belvárosi dzsungelre gondolok. Jó néhány olyan belvárosi kapubejáró van, amik mind a mai napig eredeti állapotukban (a hatvanas évek autóinak hasmagasságához beállítva) várják a gyanútlan autósok olajteknőit, orrkötényeit. Merőleges parkolásoknál a járdaszegély is kárt okozhat. Kellemetlen. Kirándulás alkalmával a betonút gyakorta, jóval megérkezés előtt véget ér. Mi jön utána? Kátyúk, gödrök, nyomvályúk. Mind-mind többszázezres kár okozója lehet, ha az egyterű vezetője kicsit nem figyel. Pont egy családi mindenessel ne menne kirándulni az ember? Az egyterűeket csak korlátozottan használhatjuk erre a célra.

A családi kedvencek fontos tulajdonsága kell legyen, hogy minden benne helyet foglalóra nagyon vigyáz. Milyen a biztonságuk? Anélkül, hogy az egyterűek népes mezőnyén egytől egyig végigmennénk, melyiknek miként sikerült a töréstesztje, alap fizikai ismeretek segítségével is beláthatjuk a Land Cruiser előnyét. Miért? Mert majd’ kétszer olyan nehéz, mint a családi egyterűek. Két autó találkozásakor a súlynak, mint a lendület egyik összetevőjének óriási szerepe van. I=mxv, vagyis azonos sebesség mellett, a kétszer olyan nehéz autó kétszer akkora lendülettel bír, mint a másik. Frontális ütközés esetén, jól szemléltethető, a nehezebb autó „irányban” halad tovább, míg a könnyebb visszapattan!

Mivel szokták még az egyterűeket hirdetni? Praktikusak és variálhatóak. A Land Cruiser is variálható, eldönthetem reggel, melyik ingemet vegyem fel hozzá. Megsúgom, bármelyikkel jó lesz vezetni! A fenti klisék, mindig kis hely esetén bírnak jelentőséggel. Gondoljunk csak bele, a kisszekrényeknél számít, hogy bepakolásunk érdekében „variálhassuk” például a polcokat a belsejében. A nagy szekrényeknél ez teljesen mellékes, így is, úgy is befér minden! A Land Cruiserrel nyaralva, minden elmés megoldás, agytörő tili-toli, flikk-flakk rendező nélkül, egész héten hordhatjuk a gumimatracunkat felfújt állapotban is a strandra, ha kedvünk van, akár keresztben is belökhetjük az LC hátuljába. Na, ez praktikus!

Nos, ki érzi úgy, hogy a kiszemelt egyterű megvásárlása már nem is annyira sürgős, jobb lesz inkább még egy kicsit várni, és hozzágyűjteni, hogy Land Cruiser lehessen belőle?

Én is hátrahagyom az egyterűeket, s csak a Land Cruiserre fókuszálok. Mostantól még többször fogom emlegetni az elején felvetett stabilitás és megbízhatóság fogalmakat.

Milyen a nagy Toyota közúton? A választ már tudják: stabil és megbízható. Stabil, mert futóműve elnyeli az úthibákat, elfogadható oldaldőlés mellett kanyarodik és olyan az egyenes futása, mintha sínen húznák. Magasságához képest az oldalszélre sem érzékeny. Tesztautónk állítható futóműve sport-normál-és komfort beállításokat biztosított, amiből a sportot választva rátapadtunk az autópálya aszfaltjára. A komfortot az úttalan utakhoz javasolják, míg a normál jut mindenhova máshová. Amelyik Land Cruiserbe nem építik be ezt az extrát, azt az alap TX verzió kivételével a KDSS futómű technológiával kapjuk. Remélem ilyet is próbálhatok hamarosan! Megbízható is, hisz’ nem csak nem romlik el, hanem számíthatunk is rá. A beépített vezetőt segítő rendszerek, mind hadra foghatók, s tervezett módon teszik a dolgukat. Ez visszaolvasva szájbarágósnak tűnhet, de sajnos néhány konkurens nagyot égett már, a nagy csinnadrattával beharangozott, vezetőt támogató biztonsági rendszerek éles próbáján. Az autónk ütközés előtti biztonsági rendszerrel is fel volt vértezve, amit hála Istennek nem próbáltunk, de a távolságtartó tempomat tesztjéből kiindulva feltételezzük, hogy jól működne, és hatásosan csillapítaná a becsapódás erejét és védené a bent ülőket. Annyira fejlett a Toyota technológiája, hogy a radarok segítségével az autó pontosan tudta melyik autó van a mi sávunkban, és melyik mellett hajthatunk el biztonságosan. Az alábbi video csak egy példát mutat, számtalan tesztet végeztünk a rendszerrel, mindben 100%os biztonsággal bizonyított. Ugyancsak az alábbi video szemlélteti, a luxus limuzinokat is megszégyenítő sebességgel váltó automatát.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Milyen az épített utakat hátrahagyva? Amint már jeleztem, stabil és megbízható. Sőt, ennél sokkal több. Érzésre mindenen átmegy. A teszt kedvéért, ahogy az alábbi képen látható, még a Holdra is elvittem!

A Toyotánál a tesztautók átadására nagy hangsúlyt fektetnek, Krajcsovits Sándor nagyon alaposan elmagyaráz mindent. Most közbekérdeztem, s érdeklődtem kit hívhatok, ha elakadok? Válasza meglepett, azt mondta őt, de úgysem fogok elakadni!

A magabiztosság megalapozott volt, a teszt folyamán nem tudtam teljesen elakadni. Az offroad képességeket a legjobban a határok feszegetésével vizsgálhatjuk. Itt most nem a maximális oldaldőlési szög vizsgálatára gondolok, hiszen akkor borulás lehetne a dologból, hanem a hajtáslánc, a fékek, és a vezetőt segítő rendszerek próbájáról. Az alábbi videók mindegyike ebben a szellemben készült, s mivel az autó elsőre mindenen átment (amit én már kihívásnak véltem) egyre nehezebb feladatok elé állítottam. Ahol megállt, mert –jellemzően legalább két kereke- elvesztette a tapadást, ott a differenciálzár bezárásával, majd a terep-fokozatválasztó H4-ből L4-be fordításával nem is felező, inkább harmadoló hatást értem el.

Amennyiben ez sem lett volna elég, hintáztatással, a kormány forgatásával, másik nyomvonal választásával mindig sikerült kellő tapadást találni, így a Land Cruiser mindenen átment. Terepszögei merésszé tehetik a sofőrt. Olyan árkokon is áthajtottam vele, ahol más autóval próbálkozni sem mertem volna. Mindig megoldotta. Kerekei, bármennyire is megdől a kasztni, ragaszkodnak a talajhoz.

Ezen a videón a kezdő kanyar mély nyomvályús, többedik próbálkozásra sikerült a látható megcsúszást kiprovokálni. A videó sajnos nem adja vissza hűen az út emelkedését, oldaldőléséből is csak keveset láttat. Az úton, bármennyire is csúszott, simán felmászott az LC, ezért amikor már jelentős magasságkülönbség mutatkozott a két út között, akkor váltottam. Itt megállt, két kereke pörgött, de a diffizár és a felező használatával simán átmászott a gerincen. Terepezéskor és balesetbiztonsági szempontból is különös jelentősége van a szerkezet merevségének. Fülünkbe cseng, amikor a gyártók modellváltások alkalmával fennhangon hirdetik, az új modell hány százalékkal könnyebb, s mindemellett merevebb, mint az elődje? Tessék, itt egy egyszerű, otthon, akár a járdasziget segítségével is elvégezhető teszt a merevségről. A Land Cruiser példásan vizsgázott, egyterűt nem rángattam ide, felesleges lett volna.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Az alábbi video, a határok keresgélése közben készült, többször felmentem már és a lejtmenetvezérlő segítségével le is jöttem, mire a látható jeges viszonyok kialakultak. Kitartással még ezek a zord körülmények is legyőzhetők. A mérés 30°-ot mutatott, amire az egyszerűség kedvéért a videón 60%-ot mondtam, s hogy a nézők fejében ne okozzak kavarodást a 60%-ot a feliratban is meghagytam. A teljes korrektség kedvéért leírom a 30° ténylegesen 66%-ot jelent, mivel 100%-nak a 45° felel meg.

A stabilitás és megbízhatóság a felvétel elkészítése után különös megvilágítást kapott. Éreztem már a video készítése közben is, hiába csúszik a lejtőn az autó, mégis kiszámítható és biztonságos. Később ugyanide visszajöttem egy hasonló méretű SUV-val, aminek felezője nem volt, csak állandó 4x4 kapcsolóval rendelkezett. A felmenetellel annál sem volt gond, viszont miután megálltam félúton, elindulni már nem tudott, hiába volt rajta téligumi, úgy szakadt vissza a mélybe, mint egy magatehetetlen tégla! Halálfélelmem lett! Ilyen szélsőséges helyzetekben mutatkozik meg, melyik autó igazi terepjáró, és melyik csak divat, az aszfaltrengeteg betyárja. Hiába drágább a Land Cruiser pár millióval, az árkülönbözet az utolsó fillérig benne van, sőt az elnyűhetetlenséget és a tényleges használhatóságot is figyelembe véve az LC meg is éri az árát! Szóval, aki pénz szűkében fontolgatja, csak szerepjáró vásárlását szemben az LC-vel, az inkább gyűjtsön még egy kicsit, vagy mondjon le pár extráról s válassza az életre szóló minőséget, stabilitást és biztonságot!

Dim lights Embed Embed this video on your site

Ezen a videón a domb kijárása látható, fölfelé simán, lefelé részben lejtmenet-vezérlővel. Érdemes megfigyelni, amíg aktív lejtmenet-vezérlővel jövök lefelé, az autó állandó sebesség mellett, irányítható marad. Amint kikapcsolom a vezérlőt, s csak az ABS és ESP párosra hagyatkozom, az alacsony sebesség mellett, az ABS nem tud rendesen működni, álló kerekekkel csúszik lefelé az autó. A kormány tekergetése ilyenkor nincs hatással az irányunkra. Amennyiben felengedem a féket, hogy kormányozni tudjak, az autó azonnal gyorsulni kezd, ami ilyen helyzetben megengedhetetlen. Mivel az ABS működési tartományának alsó sebességküszöbe is túl magas igazán meredek lejtőkhöz, így könnyű belátni a lejtmenet-vezérlő hasznát.

Dim lights Embed Embed this video on your site

Természetesen offroad-tanpályára is kivittem a Land Cruisert. Oda, ahol egy konkurens gyártó terepjáróival és pick up-jaival tanítanak vezetni hivatásos sofőröket. Több oktató is velem tartott, s a teszt mindnyájunk számára tartogatott meglepetéseket. Az alábbi video legelején lehajtok egy „bányába”, ahonnan a kikecmergés kissé nehézkes. A videón kevéssé látszik, de a kijárót egy hófúvás zárta el. Egy oktató sem nézte ki a Land Cruiserből, hogy leküzdi, így sajnos a szűz-havas első kijövetelt nem örökítettük meg. Azt mondták forduljak vissza, vagy inkább jobbra a könnyebb kijárat irányába. Persze, azt is mondták, van egy szép zöld traktoruk, -persze csak gond esetére. Mivel Sándor magabiztos szavai belém ívódtak, hát nem tétováztam, én balra fordultam, tisztelettudóan megálltam a torlasz előtt, majd lassan nekivágtunk. Sikerült! Érezhető volt az autóban ülve, ezek a sokat látott emberek elkezdték tisztelni a Land Cruisert. A második kijövetel szerepel a videón, ami talán a jegesre csúsztatott kocsinyom miatt még nehezebb is volt, mint a szűz-havas kijövetel. A torlasz néhai, tényleges magassága az oldalról készült felvételeken a bal hátsó keréknél látszik talán a legjobban. A küszöböt is teljesen belepte a hó az átmászás folyamán, amit aztán jó pár méteren át tovább cipelt az autó. A hótorlaszhoz képest a vizesárok és a sok dűne, csak laza levezetésnek számított. Brutális, mit tud a Land Cruiser, okkal használja minden misszió, afrikai természetbúvár és bárki, aki úttalan utakon kíván célba érni!

Dim lights Embed Embed this video on your site

Jobbnál-jobb tesztautók jártak eddig nálunk, a Land Cruiser kiemelkedik mind közül. Hatalmába kerített, s hiába adtam vissza, mindig azon kaptam magam, gondolkodom milyen tesztet csináljak még vele. Rossz volt rádöbbeni, már nincs nálam. Úgy látszik, számomra ez a nagybetűs autó.

Családos emberként a szobámat már nem tudom Land Cruiser képekkel kitapétázni, a számítógépemen viszont a cikk nyitóképe a háttérkép. Jó dolog felnőttként, újra gyermeki rajongással lobogni. Amíg erre képesek vagyunk, addig maradunk fiatalok! Ideológiát is találtam, miért költsünk inkább Land Cruiserre, mint egyéb dolgokra: amíg tart a rajongás, addig ez sokkal jobban megőrzi fiatalságunkat, mint bármely csodakrém vagy arcpakolás!

Kapcsolódó video:

Dim lights Embed Embed this video on your site

kapcsolódó cikkek:

Tesztautónkat köszönjük a Toyota Motor Hungary Kft-nek!

Foto: Aszódi Ádám

Video: Aszódi Ádám, Mikli László, Nagy Gábor

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Cicus   |2012-02-24 09:48:54
Igazán lenyűgöző autó!Hasznosnak tartom a részletes, felhasználói oldalról megközelítő bemutatását.
Japan   |2012-02-27 10:44:42
Tetszik a sok, egyedi, részletekben gazdag teszt videó! Bárkinek ajánlanám ez alapján az autót!
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2011.04.29.
Kép

Uma Thurman, Tarantino harcos istennője, a Ponyvaregény ikonja, az egykori modell, két gyermekes családanya és A-kategóriás szupersztár ma...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

Rékasi Károly színművésszel kihívást jelentő szerepekről, átlényegülésről, neves tanítókról, útravalóról, próbákról, és az...   Tovább »
2011.03.10.
Kép

Illényi Katica hegedűművésznő nem véletlenül lett világhírű. Énekel, táncol, színésznőként, műsorvezetőként is briliáns, és...   Tovább »
2011.06.21.
Kép

A sármos színész egy ügyvéd szerepével lett híres tizenöt éve, legújabb filmjében, Az igazság árában pedig ismét védőügyvédet...   Tovább »
2011.04.26.
Kép

Első televíziós fellépése óta - nem véletlenül - Freddie Mercuryhez hasonlítják elementáris erősségű, kristálytiszta hangját. Tabáni...   Tovább »