Volkswagen Amarok 2.0 dupla turbós crdi Highline teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2012. március 08. csütörtök, 08:00

A feltűnő nagyfiú, aki kezes báránnyá is változhat, ha jól bánunk vele.


A Volkswagennek régebben volt pick-upja, akkoriban Golf alapokon. Mostanában az Amarok megjelenése előtt ebben a szegmensben '89-'96-ig a Taro-val képviseltette magát. Azóta kivárt. Jól tette. A többiek mindenféle divathóbortoknak engedve a legkeményebb igáslovaikból is puha, íves hobbyautókat kreáltak. A Volkswagen csak várt, és érlelte a konstrukciót. Végre megszületett!


Hatalmas. Olyan nagyfiús, tekintélyt parancsoló. Érzésre a motorház teteje az állam alatt van, ha a kocsi mellé állok. Hossza meghaladja az 5,2 métert. Belső méretei a külsőkhöz hasonlóan gigásziak. Széltében, a luxus SUV-kat is megszégyenítően tágas, hosszában pedig, a pick-upokhoz képest nagy benne a hely.


Kényelmesen elférek benne a hátsó sorban magam mögött is. A vezetőülésbe huppanva pedig a fejem fölötti hatalmas tér vív ki elismerést. Itt aztán senki sem lesz klausztrofóbiás!


A vezetőülésbe valóban belehuppan az ember. Meg is lepődtem a Porsche Hungária telepén, amikor először beleültem. Jól formázott, de puha volt. Kicsit a régi luxus vasúti kocsik ülésére emlékeztet a puhasága, azzal a különbséggel, hogy itt az ülés többé-kevésbé követi testünk kontúrját. A háttámlát saját méreteimhez képest picit rövidnek érzem.


A luxus „ringató” érzést menet közben tovább fokozzák a hátsó laprugók és a ballonos Continental UHP gumik. Remekül elnyelik a kisebb úthibákat.


Aki ismeri, az pontosan tudja, a Bia és Páty közti „aszfalt utat” bátran nevezhetjük rossznak. A valóság az, a kátyúkat összekötötték némi aszfalttal, s hogy a közútkezelőnél ne reklamálhassanak sérült alkatrészeik miatt a sofőrök, a 90km/h-t 60km/h-ra csökkentették. Tehát itt, szabályosan hatvannal végighajtva, az autó szinte kisimította az utat. Azért csak szinte, mert a laprugók, és a pick-upok sajátsága miatt –terheletlenül egy személlyel pattognak- minimális pattogást éreztem. Ennyi bőven belefért a tűrésbe.


Formaterve remekül eltalált. Manapság a tervezők üzennek a formán keresztül, sajátos nyelvként használják azt. Jelen esetben, az egymáshoz illesztett tiszta formák azt üzenik: itt egy megbízható, gigászi, logikus, gazdaságos, ugyanakkor jómódú sofőrrel van dolgunk.


Cégek esetében ennek különös jelentősége lehet, hiszen az ügyfelek is nagyobb bizalommal állnak, a magára sokat adó tehetősebb vállalkozókhoz, mint az ütött kopott, már lesajnált vén csatalovakkal közlekedőkre.


Előítéletként ez nem biztos, hogy emberi oldaláról vizsgálva helyes, de a világ így működik. Amúgy aki becsülettel, és jó munkával éri el eredményeit, az bizony legyen csak büszke rá! Régi, rossz beidegződés az, amikor az emberek, félve az irigyeiktől, szemlesütve mertek csak javaikról nyilatkozni.


Váltsunk szemléletet, a jó példa legyen ragadós! Remek partner ebben a Volkswagen csoport (az összes modelljével), hiszen egyfajta magabiztosságot, és jólétet sugároznak.


Az Amarok esetében ebből a tisztességes vállalkozók joggal húzhatnak hasznot, megmutatva sikerüket a világnak, hátha mások sikerét is elősegíthetik jó tanácsokkal, vagy saját példájukkal. Lépésről lépésre, a világ is jobb lesz így.


Vezetése személyautósabb, mint az általam eddig vezetett pick-upoké. Üléspozíciója, bár magas, mégis kényelmes. Kormánya jól formázott, kinézetre sportkocsisnak is nevezhető, szöge pedig kellőképp' meredek. Tekergetni könnyű, pontosan irányítható vele az Amarok.


Váltója, a kisebb, márkatársakhoz képest durvább, botja kifejezett bunkót imitál. Figyelembe véve az autó alapfunkcióját, ez így van jól, durva, dolgos kezekbe tervezték.


Kezelőszervei a konszern más tagjaiból már ismerősek lehetnek, jó helyen vannak, feladatukat csendben és pontosan végzik. Említést csupán a fék nyúlóssága érdemel. Közelebbről megvizsgálva láthatjuk, hátul dobfékek teljesítenek szolgálatot.


Közérzetre az általunk tesztelt Highline kiváló, prémium-hatást kelt. Bőr ülések, bőr kormány, bőr váltógomb és szoknya, CD-s rádió, kétzónás digitális klíma, kétfokozatú ülésfűtés. Ez igen! Ez egy luxus munkahely.


Vezetve az autót feltűnik magas zajkomfortja, amiben a zajszigetelés, a Continental gumik és a remek futómű is komoly részt vállal. Az utastérben 100km/h-nál is csend honol.


Egyszerűen jó. Nincsenek magyarázatok, nincsenek kicsapongások, design zsákutcák, egyszerűen csak jó!


A Volkswagent gyakran vádolják autói unalmasságával. Meg kell védenem, a jól kiforrt, a használatot előtérbe helyező konstrukciók mindig hosszabb életűek, mint csupán az aktuális trendet követő csilli-villi majomfogók, hiszen a divat évről-évre változik, a funkció az autók világában egyelőre úgy tűnik többé-kevésbé állandó.


Majd, ha megjelenik a botkormányos, légpárnás kapszula autó, akkor lesz értelme újragondolni a kezelőszervek mikéntjét. Addig jobb, ha a jelenlegi funkció adta igények csiszolják a kezelőszervek kialakítását.


Vezetés közben amúgy is jobb a külvilágra figyelnünk. Volt olyan autóm, ahol hosszú perceket vett igénybe a klíma aktuális állásának értelmezése. Nem volt jó, nagy veszélyt jelentett rám és a környezetemre is.


Az utóbbi időben ázsiai modellekhez szokva sem jelentett problémát az autót használni, mert logikus benne minden! Gondoljunk bele, ha veszünk egy szórakoztató-elektronikai eszközt, például kép lejátszó, vagy rögzítő berendezést, néha napokba telik minden funkciójának a megismerése. Egy autó mennyivel összetettebb eszköz, mint a fentebb említett kütyük, mégis néhány perces nézelődés és kapcsolgatás után az utastérben, nyugodtan útra kelhetünk vele. Na, ez a tervezői zsenialitás! Mellesleg jogsit is autó kategóriákra szerez az ember, nem pedig 2008-as 2010-es stb verziókra…..


Az Amarok feltűnő és népszerű járgány. A családtagjaim és a járókelők között is ez a tesztautó váltotta ki a legnagyobb érdeklődést és elismerést eddig.


Sógorom, aki klasszikus, kicsit idősebb pick-uppal néha komoly terepre vetődik erdők mélyén, úgy találta, olyan vezetni, mint egy személyautót.


Feleségem, aki vonzódik a nagy autók iránt egyenesen rajongott érte. Annyira tetszett neki, hogy könyörgőre fogta, azonnal induljunk a horvát tengerpartra!


Egy darabig győzködtem, felsoroltam néhány érvet, köztük a csak hazánkra szóló használati engedélyt is, végül próbára tettem. Az „utazás” előtt felajánlottam neki egy gyors bevásárlást a közeli nagyáruházban, hisz’ nem vág neki az ember némi élelem nélkül ekkora útnak. Vettünk három szatyor kaját egy óriás csomag pelenkával kiegészítve a legkisebb teszt-asszisztensem, a két-és háromnegyed éves, Dorka Mária nevű leányunk számára, és boldogan csattogtunk a parkoló felé.


A meggyőzés itt már szavak nélkül is ment. Hová tegyük a holmikat, kérdezte a Feleségem a platót közelebbről szemlélve. Csak az utastérbe édesem, válaszoltam neki. Még egy gyenge próbálkozást tett: mi lesz a kofferekkel eső esetén? Semmi, válaszoltam, ugyanis a mi helyünkön fognak trónolni az utastérben. Mi nem megyünk. Mivel a bőröndök pedig nem tudnak vezetni, így azok sem utaztak el a tengerpartra.


Az autó befogadóképessége egyébként hatalmas, platóját belülről ráadásul komoly strapának is ellenálló műanyag béléssel látták el. Ebben a nyitott formában valóban nem családi örömkombi, hanem ahogy a neve is mutatja, pick-up, azaz kapd föl és vidd, munkatárs. Alkalmas a koszos holmik úgymint fűnyíró, betonkeverő, kisebb quad, alkatrészek, építőanyagok, növények szállítására. Létravázas szerkezete és laprugói kiemelkedő teherbírásúvá teszik, akár 1 tonnát is rádobhatunk.


A Volkswagen előrelátóan kétféle hátsó laprugóval kínálja az autót, így mindenki igénye szerint kiválaszthatja igáslovát. Családi kombivá, a kiegészítőként kínált raktérdobozzal tehetjük, amivel a puttony zárttá tehető, így valóban alkalmassá válik bőröndök és esőre érzékeny gépek szállítására is az Amarok.

A felszereltségi lista a konszerntől megszokott módon Lego-ként kedvünkre bővíthető. Az alap verzióként kínált csomagok száma is tekintélyes, a motor, a hajtás és a csomagban foglalt felszereltségi szintek kombinációja összesen 14 féle lehetőséget ad.


Ára ennek megfelelően net.4.837.000Ft-tól 7.169.000Ft-ig terjed cégek számára, magánszemélyek br.6.046.250Ft-tól 8.961.250Ft-ig válogathatnak.

Biztonsági arzenálja jelentős, előre jár a front, oldal és függönylégzsák is, tesztautónkban menetstabilizáló és off-road asszisztens is szériaként dolgozott.

Amerikai töréstesztje ismeretlen, az Európain pedig négy csillagot szerzett. A létravázas konstrukciók általános ismérve, a merev váz miatt nem tudnak igazán gyűrődő zónákat kialakítani az autón. Az Amarok esetében, a tervezők a konstrukcióból kihozták a legtöbbet, a hűtő előtti részt gyűrődő zónává alakították.


Ránézésre hiába marad sértetlen az utascella, a bent ülőkre mégis nagy erők hathatnak. Ennek eredménye a vezető mellkasát terhelő „határeset” besorolás. Az üléstámla alacsonysága miatt pedig a magasabb utasok lehetnek veszélyben hátulról érkező ütközés esetén. A nyaksérülés besorolása ugyancsak „határeset” minősítést kapott az EURO NCAP független szervezettől.

Nem kell megijedni, a létravázas pick-upok, terepjárók és teherautók világában ez kiváló eredménynek számít. A többség még a három csillagot sem szokta elérni, hozzátéve a határeset hazai osztályzatra lefordítva a középső szintet testesíti meg az ötből, vagyis hármas. Veszélyesnek az egyes és a kettes számít.


Az autón, több helyen is a Dakar rally emblémája díszeleg. Okkal, ez a biturbós konstrukció adja a verseny Touaregeket toló motor alapját is. Csöndes, gyors, és keveset kortyol.

Tartósságát majd az idő fogja igazolni, a common-rail technológia önmagában már bizonyított.

Sok sikert kívánunk hozzá, a belépő megvolt, mindenkit lehengerelt! Az Amarok egy igazi heavy metal autó!


Reméljük, a közeljövőben, neves gumi gyártók termékeit is próbára tehetjük az igazi dagonyában!


Tesztautónkat köszönjük a Porsche Hungáriának!

Foto: Aszódi Ádám és Volkswagen

Kia Sportage 1,7 crdi LX teszt >>>

Hyundai ix35 1,6i Style teszt >>>

Hyundai ix20 1.4i Life AC teszt >>>

Hyundai ix35 1,7 crdi 2WD Style teszt >>>

Kia Sorento 2.0 crdi 4X4 EX Prémium teszt >>>

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

Rékasi Károly színművésszel kihívást jelentő szerepekről, átlényegülésről, neves tanítókról, útravalóról, próbákról, és az...   Tovább »
2011.03.29.
Kép

Robert a nem túl távoli 1986-ban jött világra Londonban, májusban tölti be a 25-öt. Már 15 évesen csatlakozott egy amatőr...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

A kis Natalie-ra 13 évesen figyelt fel a világ a Leon, a profi bájos, ám belevaló kamaszlányaként, Jean Reno méltó partnereként. Most, 17...   Tovább »
2011.07.07.
Kép

Graceland, vagyis Elvis Presley otthona az USA egyik legkedveltebb látnivalója. A memphisi birtok, ahol egykor a rock király élt népes...   Tovább »